SMC på Gotland Ring 2012

Ricken

Member
Här är några enkla tips:
1.) Ställ hojen på sidostödet (EJ centralstödet)
2.) Ha växel i
3.) Fäst spänndband (finns på båten) över sadeln (från höger till vänster sida) med spännannordningen på samma sida som sidostödet (dvs. vä). Tips: Lägg en skoning ex. mjuka handskar/handduk mellan spännbandet och sadeln.
4.) Om det finns (ej nödvändigt) lägg en kil framför och en kil bakom bakhjulet som förhindrar att hojen rullar iväg.

Fäster du upp hojen så här så står den pall för mycket grov sjö. Det är för övrigt standarförfarande hos Norska rederier.

Mvh!
// Niklas

Om man då inte har en ducati eller annan maskin med klent sidostöd.

Peter1980

New member
Lysande!
Tack!

Tips på hur man på ett bra sätt förankrar :D hojen under båtfärden tas också gärna emot.
Har aldrig åkt båt med hojen förr!

//Fredrik

Precis som Niklas skrev så finns det du behöver på båten.

Om man kör med spännband och dessutom klossarna (notera på bilden) så står dom så stadigt så de inte går att flytta ens om man vill!

View attachment 4805

marcell

New member
Ingen som råkar ha ett bakdäck (gärna Dunlop Sportsmart 190/55x17) över som jag kan köpa? Tänkte köra lördag + söndag som deltagare och inser att mitt nuvarande bakdäck ligger risigt till efter fyra dagar med Inte bara fest. MC-Gruppen säljer väl bara Michelin på plats? :(

heraGbg

New member
Ingen som råkar ha ett bakdäck (gärna Dunlop Sportsmart 190/55x17) över som jag kan köpa? Tänkte köra lördag + söndag som deltagare och inser att mitt nuvarande bakdäck ligger risigt till efter fyra dagar med Inte bara fest. MC-Gruppen säljer väl bara Michelin på plats? :(

MC-gruppen har samarbete med Hojdäck.se så du kan nog få även andra märken levererat via hojdäck till mc-gruppen, men frågan är om de hinner få dit dom nu... prova att maila dom (verkstan@mcgruppen.se) och kolla.

/Helena

Carnivore

New member
MC-gruppen har samarbete med Hojdäck.se så du kan nog få även andra märken levererat via hojdäck till mc-gruppen, men frågan är om de hinner få dit dom nu... prova att maila dom (verkstan@mcgruppen.se) och kolla.

/Helena

Det går även att få hojdäck att leverera till vianorverkstad på gotland och bara använda verkstan som utlämningsställe.
Men kolla för säkerhetsskull med hojdäck hur snabbt det går...

Avarage

New member

/Helena

MC-Gruppens personal är redan på ön, de åkte tidigare i veckan.

Mvh!
// Niklas

e7danne

New member
Stort tack till alla deltagare, resurser och instruktörer som gjorde kursen på Gotland till en succé i år igen!

Vi ses igen 2013!

Mvh
Danne & Helena

Last edited:

Rauken79

New member
Stort tack till alla deltagare, resurser och instruktörer som gjorde kursen på Gotland till en succé i år igen!

Vi ses igen 2013!

Mvh
Danne & Helena

Stort tack från oss gotlänningar att ni ordnar med kursen!
Jag hade grymt roliga dagar och härligt folk både instruktörer och deltagare!
Bra ordnat!
På återseende!
/ AIA Fredrik gotland