Zumo 550

Kawasaki

New member
Hej.

Undrar om/hur man kan ändra kartfärger i zumon ,Det borde gå men har inte hittat hur man kan ändra det i menyerna eller instr.bok.
den visar mörka färger bått/svart nu.
 

Kawasaki

New member
Det var mitt på dagen och kollade att klockan var ställt rätt så den inte visade natt,finns det någon meny där man kan välja vilka kartfärger som ska visas?
 

Wroom

New member
Det var mitt på dagen och kollade att klockan var ställt rätt så den inte visade natt,finns det någon meny där man kan välja vilka kartfärger som ska visas?

Om du har kollat så att inställningen är på "dagsljus" och du fortfarande inte är nöjd, så sorry.
Det finns inga andra kartfärger. :(

Jag efterlyser själv att kunna justera styrkan och grovleken på kartans mindre vägar, liknande streetpilot 2610. Som det är nu så ser man dåligt de mindre vägarna i dagsljusläget om man inte stannar av och kollar noga.
Det skulle ju gå att alltid köra i nattläge då småvägarna i det läget har bättre kontrast, men det känns ju lite tråkigt...
 

mule

New member
På sidan 47 i den svenska manualen kan du se hur man växlar mellan dom olika visningslägen som finns i 550. På menyn väljer du "skiftnyckeln" sedan väljer du "SKÄRM". Där kan du välja på tre olika färglägen. "DAG" ger en ljus bakgrund, "NATT" ger en mörk bakgrund och "AUTO" växlar automatiskt mellan dom två lägena. Växlingen sker vid solens upp- respektive nergång.
 

janric

New member
Problem

Har ni upptäckt problem med mc-hållaren? Min ger inget alls efter en blöt färd i Frankrike. Började med nästan ohörbar volym till att nu inte ge laddning eller något annat.
Dessutom har gummiskydden torkat sönder igen. Fick en ny genom garantibyte i våras. Uselt!
 
Top