webenkät om trafiksäkerhet

malaurin

New member
I den utbildning jag nu går ska man skriva ett fördjupningsarbete om trafiksäkerhet och till detta har jag gjort en webenkät som jag gärna vill att så många som möjligt fyller i. Det tar normalt mellan 1-3 minuter och är helt anonymt.

http://www.tfaforms.com/174569

Väl mött!

Mvh Markus
 

Zopilote

New member
Ifylld, trots att den (undersökningen) var full av ledande frågor...

Var däremot inte säker på om jag skulle svara på min attityd när jag kör MC eller bil, då jag kör helt olika med olika fordon.
 

Chopperbyggarn

New member
Undersökningar hit o undersökningar dit som dessutom oftast är riktade. Jag vill veta vad du utbildar dig till samt på vilket sätt undersökningen kommer att användas innan jag är intresserad av att svara.

Anders.J
 
Hej Markus,
jag har valt att inte svara på enkäten, eftersom jag menar att frågorna är för vida för att kunna besvaras med de alternativ som erbjuds.
Första frågan kan jag exempelvis inte besvara entydigt, eftersom jag inte håller samma hastighet i alla lägen. Vid ett visst tillfälle på en viss körfältseparerad 70-sträcka kör jag betydligt under skyltad hastighet eftersom omständigheterna gör att det är lämpligt, medan jag vid ett annat tillfälle på en körfältseparerad 90-väg på begränsade delsträckor kan hålla avsevärt högre hastighet utan att säkerheten åsidosätts - eftersom omständigheterna i det specifika fallet tillåter det.
I likhet med Zopilote blir svaren dessutom olika beroende på om jag sitter i bil eller på hoj. Och i likhet med Chopperbyggarn föredrar jag att känna till syftet med en undersökning innan jag besvarar den. (Visst kan det påverka svaren, men alternativet i just det här fallet är ju upenbarligen att inte få något svar alls. ;) )
 

Cyborg

New member
Undersökningar hit o undersökningar dit som dessutom oftast är riktade. Jag vill veta vad du utbildar dig till samt på vilket sätt undersökningen kommer att användas innan jag är intresserad av att svara.

Anders.J

Hade lite tråkigt så här mitt i natten och har sett detta på garaget.org också så jag kollade vad trådskaparen skrivit för andra inlägg och fann:

http://forum.svmc.se/showpost.php?p=73253&postcount=5

"Vi trafiklärare tror tvärtom att privat övningskörning är ett måste för att alla ska ha råd och håller med dig om att det har blivit dyrare att ta körkort. Så mycket att det snart kommer att bli en klassfråga vilka har råd att ta och vilka inte.".

Antingen utbildning till trafiklärare och kallar sig redan för trafiklärare eller vidareutbildning till trafikinspektör alternativt något inom försäkringsbranschen som har med trafik att göra.
 
Top