VV;s "Riktad information och fakta"

Olsson

New member
Enligt Vägverkets avsiktförklaring ska de (tillsammans med berörda aktörer) under våren 2006 ge ut "informationsmaterial" "..kring säkert mc-åkande..".

Har den kommit ut? Jag har något som heter "Med känsla för MC" och det står bl a SMC på baksidan. Är det denna som avses, eller finns det något annat?

Tack
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
..Jag har något som heter "Med känsla för MC" och det står bl a SMC på baksidan. Är det denna som avses,...?

Tack

Japp - så har jag förstått det...

2007 jobbar VV med nått som kommer fungera bättra.
VGU - Instruktionsboken för dom som byggar vägnättet - kommer att få i versionen för 2008 instrukser om för första gång att ta hänsyn till oss som kör MC :)
 

Olsson

New member
Vägverket publicerade ifjol, inom ramen för SMC, en skrift som riktar sig till nya på motorcykel. Den heter "Det handlar om känsla"...

Ja, den är verkligen underhållande faktiskt och kan rekommenderas även till de lite mer erfarna mc-isterna. Det är en stor källa med sakliga och vetenskapliga slusatser som många mc-förare har stor nytta av.

Ett par av höjdpunkterna kanske är att det är viktigt att skydden sitter fast och inte liksom hänger löst, för annars gör de troligen mindre nytta. Ett annat viktigt inslag är att bara en gång i livet var det bråttom -- det var när spermierna tävlade om att få komma först till kvinnans ägg i samband med befruktningen. Därtill är det en mycket vacker och alldeles riktig bild på just detta förlopp.

Mycket genomtänkt! För det är väl endå så att -- vi har ju egentligen inte så brottom!
 
Last edited:

@nderz

New member
Vägverket publicerade ifjol, inom ramen för SMC, en skrift som riktar sig till nya på motorcykel. Den heter "Det handlar om känsla". Vi har massor som vi kan skicka ut till den som vill ha. Här är länken till skriften på Vägverkets hemsida: http://www.vv.se/templates/page3____17136.aspx

Hej, låter intressant, varför inte skicka till styrelsena i alla länet, det kanske är gjort, men i så fall har jag missat det. För våran (Uppsalas) del så borde den finnas ute på Rörken. Även bra att ha med sig när vi är ute och marknadsför SMC. Skicka ett "gäng" till mig så ser jag till att den hamnar där
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Maila direkt till kansliet: smc@svmc.se och tala om hur många ni vill ha. Sedan kommer de med posten. Vi kan också ta med material till samtliga distrikt i samband med möteshelgen 9-11 mars.
 
Top