Hej på er.Hur är det man skall göra med bensintanken när man ställer hojen för säsongen skall tanken vara full och förgasarna tomma eller?.Skall man ha nån typ av konserveringsolja i förgasarna.
Står den varmt eller kallt?
Jag har mina varmt med jämn tempratur, så kondens etc rör mig inte.
Jag brukar köra tomt på soppa för att få i ny sås på våren. Slangar ur och puttar det i bilen istället. I fjol glömde jag det och fick en del "detonation" (smällar i motorn pga sen tändning), som försvann så fort jag fick köra igenom det och på med färsk soppa.
Oljebyte alltid på höst då gammal riskerar en erigerad

eek

motor mm.
Tvättar alltid extremt noga för att få bort alla skit och ev. saltrester. Skruvar ner en hel del för att komma åt de ställen man inte riktigt når under "vanliga" tvättar.
Ställer på depåstöd för att inte riskera "platta däck" (inget problem i år för de är redan platta

)
För din del kan du även skruva ur stiften och slå på en skvätt färsk olja och dra runt nåt varv.
Tvätta kedjan med avfettning och diskborste, 5-56 rensar ännu mer.. sen på med klisterolja så det står sig rejält.
Elspray (eller 5-56, bra till allt, som silvertejp ungefär

) på alla kontakter och 5-56 på alla länkage etc.
Hmm.. tror det täcker det mesta. I mitt fall även däckbyten, plastning (lagning) av krachade kåpor och lack av dito osv.. men det gäller förhoppningsvis inte majoriteten!