Vindruta

KallP

New member
Tjo!
Någon som har, känner, eller vet något om Biltemas Vindruta (universal)
Är det nått att ha eller vadå?
Verkar vara prisvärd? eller är det bortkastade stålar, någon som
kan säga något om det här?

Heja/Klasse:)
 

Kawasaki

New member
Har en bekant som köpte en till sin custom och han är rätt nöjd det. visade sig var att orginal fästena inte riktigt orkade stå emot fartfinden vid högre fart ,vred sig lite så han fick montera x-tra stöd med ett stål/gummi klammer och då håller den emot. ser ut ganska bra men inte riktigt som ett orginal men då kostar det därefter.
 

tersan

New member
Tjo!
Någon som har, känner, eller vet något om Biltemas Vindruta (universal)
Är det nått att ha eller vadå?
Verkar vara prisvärd? eller är det bortkastade stålar, någon som
kan säga något om det här?

Heja/Klasse:)
Främsta anledningen till det låga priset är materialet, akrylplast. Ett material som har många bra egenskaper, t ex lågt pris och goda formningsmöjligheter. Men det är helt förkastligt att använda som rutglas! Får du ett stenskott, eller krockar med en fågel eller nåt ännu större så spricker en akrylruta i riktigt otrevliga bitar...

Ska du köpa en ruta så leta efter en som är gjord i polykarbonat (kända varumärken är Lexan, Makrolon och Makrolife), de klarar påfrestningar utan att gå sönder.
 

KallP

New member
Tackar
För visat intresse det var intressant om det där om plastsorten
det är det nog inte många som tänker på, bara att det är billigt
så är det bra men så är det inte.

Tjo från Klasse
 

Hasse-VTX

New member
Jag tycker att du ska satsa på en National Cycle Switchblade don koster en del men jag tror att du inte kommer att ångra dig. Dessa är helt suveräna vill du köra utan så tar det ett par sekunder att ta av eller att sätta tillbaka den igen, jag har en sen 3 år tillbaka är hel nöjd
Dom är gorda av (Polycarbonate:- Lexan Polycarbonate has 20x the IMPACT RESISTANCE of acrylic) dom tål det mesta.
 

KallP

New member
Heja

Låter som bra tips,ock vem kan kursa en sån ruta?????
Ev. någon som läser detta har en beg? att sälja?


Tjo från Klasse
 

1300 cc

New member
Till vilken Mc

Heja

Låter som bra tips,ock vem kan kursa en sån ruta?????
Ev. någon som läser detta har en beg? att sälja?


Tjo från Klasse

Du har inte skrivit till vilken cykel rutan skall passa. Jag har en ny ruta och nya fästen som passar till en VZ800. Suzuki Marauder.
 

KallP

New member
Jaha, den skulle vara till Marren , men nu har jag en fick en:) (tackar igen om du läser detta) det blev kanon, så nu är jag på jakt på en till Harleyn

Tjo från Klasse:)
 

Cribbe

Moderator
Ja har köpt en Biltema rutan till min Honda 400 -82, är nöjd med en (cykeln går ju inte direkt vrål-fort ), är lite trixit med att få den stadig, tog hjälp av extra fästen, fungerar fint, priset på rutan är i paritet med värdet på MC:n.
 
Top