Vimmelbilder från årsmötet?

Ella

New member
Är det fler än jag som tycker det vore trevligt om man ville lägga ut vimmelbilder från SMCs arrangemang? Senast var det ju årsmötet - där tog ju bla MC Folket en massa bilder och det är ju inte många som blir publicerade i tidningen. Elving tog ju en hel del bilder också - skulle man kunna få se dem? Det är ju så många som lägger ut bilder på sporthoj.com osv efter kurser - det är väl lika skoj att titta på festbilder... Eller? :D
 
B

Bellman

Guest
Jag håller med föregående talare!
Upp med bilderna, ärade fotografer.

Nja, är inte så säker på det. :confused:

På vår klubb, Wermdö Bikers, har vi det policybeslutet att ingen skall behöva figurera i festsammanhang på offentliga sidor. En sak på sidor dit vi har inloggning och viss koll på't men inte bara rätt ut i cyberrymden.

Kan ju va' lite känsligt för en del :rolleyes:
 

Ella

New member
Nja, är inte så säker på det. :confused:

På vår klubb, Wermdö Bikers, har vi det policybeslutet att ingen skall behöva figurera i festsammanhang på offentliga sidor. En sak på sidor dit vi har inloggning och viss koll på't men inte bara rätt ut i cyberrymden.

Kan ju va' lite känsligt för en del :rolleyes:

Tja, då kan man ju be webmastern att ta bort de bilderna - inte svårare än så... Eller? på en krog i Västerås tar de vimmelbilder och vill man inte vara med mailar man dem så tar de bort bilden. Jag tycker absolut det ska vara mer bilder på internet från våra olika aktiviteter!

Du lär väl inte ha problem med att vara med på bild - eller..?! ;)
 

Kwesen

New member
??

OK, nu har vi i alla fall fått några svar från medlemmar men NÄR kommer en kommentar från Riks, webbmaster eller MC Folket??
 

Petra

Super Moderator
Hej, om vi hade roliga bilder att publicera skulle vi göra det, men eftersom vi direkt efter årsmötet drog iväg på andra fotojobb sorterade vi ut motiv som skulle publiceras och raderade de flesta övriga för att få plats på minneskorten. De vi har kvar är alltså bilder på samma motiv som publicerats. Och det är ju inte så kul att se samma saker fast ur annan bildvinkel.
Och Ella, Elving tog inga bilder för han var inte på årsmötet. Du har nog blandat ihop honom med någon annan:confused:
Nästa årsmöte ska jag låta kameran slita hund och jag lovar, jag ska spara bilder för nätpublicering:)
 

Marie

Banned
Hej, om vi hade roliga bilder att publicera skulle vi göra det, men eftersom vi direkt efter årsmötet drog iväg på andra fotojobb sorterade vi ut motiv som skulle publiceras och raderade de flesta övriga för att få plats på minneskorten. De vi har kvar är alltså bilder på samma motiv som publicerats. Och det är ju inte så kul att se samma saker fast ur annan bildvinkel.
Och Ella, Elving tog inga bilder för han var inte på årsmötet. Du har nog blandat ihop honom med någon annan:confused:
Nästa årsmöte ska jag låta kameran slita hund och jag lovar, jag ska spara bilder för nätpublicering:)

Kanske dags att köpa fler alt. större minneskort? ;)
/Marie
 

Kiwi60

New member
Tja, då kan man ju be webmastern att ta bort de bilderna - inte svårare än så... Eller?

Grejen är ju att så fort man lägger upp bilder på nätet så har man i princip tappat kontrollen över dem. Vem som hellst kan ha laddat ned bilderna och publicerat dem i andra sammanhang.
 

Kwesen

New member
Borde väl gå att lägga till en genomskinlig SMC-logga över bilderna som många fotografer gör när de publicerar sina bilder på nätet. Vill man sen ha bilden själv så får man väl ta kontakt med admin.
Sen så går det ju att försvåra lite för den breda allmänheten genom att det inte går att högerklicka på bilderna och spara ner dem på det sättet. Jag vet att det inte är krångligt att få ner bilden i alla fall för den som är lite klurig men då får de i alla fall jobba lite för den.
 

Hasse

New member
skvallerpress?

Är det fler än jag som tycker det vore trevligt om man ville lägga ut vimmelbilder från SMCs arrangemang? Senast var det ju årsmötet - där tog ju bla MC Folket en massa bilder och det är ju inte många som blir publicerade i tidningen. Elving tog ju en hel del bilder också - skulle man kunna få se dem? Det är ju så många som lägger ut bilder på sporthoj.com osv efter kurser - det är väl lika skoj att titta på festbilder... Eller? :D

Jo men tänk om någon skulle bli jättefull och bära sig åt som en svin. Vore kanske inte så kul att det läggs ut på nätet.
I synnerhet inte om man är kandidat till någon ministerpost i framtiden!:eek:

Tex. vet jag en lokalpolitiker som råkade "vattna " blommor på en ålandsbåt vid dansscenen. Det var ingen bild på den fadäsen och lika bra var nog det.
Jag vet att det inte var SMC-aktivitet men principen.....principen
Mvh
hasse
 

Ella

New member
Nästa årsmöte ska jag låta kameran slita hund och jag lovar, jag ska spara bilder för nätpublicering:)

Om ni nu anställer en fotograf så kan ni ju tänka på att spara bilder som kan läggas ut på hemsidan. Allt sånt uppskattas! :) Ser fram emot bilder från nästa årsmöte, men först och främst från HojX! ;)
 

Petra

Super Moderator
Det är bra idéer! Vissa har vi redan diskuterat. Andra ska jag ta upp med Magnus Klys och med den fotograf vi kommer att anställa.

Självklart ska ingen behöva oroa sig för att få se sig själv vattna blommor, snacka med Ulrik (spy) eller liknande. Det är nog ingen som vill se såna bilder vare sig i tryck eller på nätet, hoppas jag.
 

Kwesen

New member
Självklart är det ingen som har för avsikt att hänga ut någon som råkar bli lite överförfriskad på ett evenemang. Precis som Petra skriver så är det ingen som vill se en sådan bil och dessutom så vinner ingen på att en sådan bild publiceras.

Vi vill ju bara visa upp hur kul vi har inom SMC och på så sätt locka flera till att deltaga, och kanske friska upp minnet om vad som hände om man nu skulle råkat glömma lite..:eek:
 

Ducatista

New member
Ok att inte lägga ut fyllebilder, men ni gjorde väl mer på årsmötet än satt i baren och söp? Det finns väl bilder från rundan, andra aktivteter och själva årsmötet? Och det är ju publicerat bilder i tidningen så varför inte på hemsidan?
 
Last edited:

Petra

Super Moderator
Så här är det. Vi kan inte spara alla bilder vi tar på ett arrangemang. Då skulle det ta flera dagar att sortera. Urvalet sker därför redan på plats, genom att vi raderar i kameran. Vad vi har kvar är i stort sett samma bilder vi redan publicerat i tidningen, men kanske från en annan vinkel, med eller utan blixt osv.

Och... faktum är att bilder finns redan på hemsidan. Kolla under fliken Club. Där finns MC-Folket - senaste nummer. Hela årsmötesartikeln finns där.
Det är upp till webmaster att publicera dem på fler ställen på hemsidan.

Nu vet vi att det finns önskemål att publicera bilder även på nätet. Vi ska tänka på det nästa gång vi sorterar bilder.:)
 
Top