Videokameror på MC

Skribenten

New member
MC-fästen för kameror,, GPS och telefoner

Flera personer har hört av sig och frågat efter MC-anpassade fästen för
kameror. Eftersom jag testat komradio, intercom, mobiltelefoner och GPS under många år så har jag alltid varit på jakt efter bra lösningar. Förutom de svenska produkterna från brodit.se (styrstångsfästen och vattentäta boxar med membran som gör att man kan manövrera telefonen eller GPS-mottagaren i den) så finns det bland annat en amerikansk firma (www.ram-mount.com) som har många intressanta lösningar.

Tyvärr så har Ram Mounting System aldrig svarat på vare sig brev eller epost, inte heller deras engelske distributör. Därför har jag varit tveksam till att rekommendera dem. Men nu finns det en svensk firma som säljer Rams sortiment (www.pam.se), ett företag som dessutom har en webbsajt på svenska och där man direkt kan beställa fästen.

Tor som driver firman Pro-Am Motors är en synnerligen aktiv MC-åkare själv och har grundligt provat ut de produkter han förmedlar.
Så nu kan man gå till www.ram-mount.com, använda deras konfigureringsguide där de flesta moderna MC finns listade, välja ut sina monteingdetaljer och sedan beställa dem från www.pam.se.
 

thor438

New member
Fäste till GPS/Kamera etc.

Jag sitter och lurar på en kamera men undrar om det följer med stativ så man kan fästa kameran på hojen? Ta t ex Sanyon, kommer det med ett fäste i paketet? Om inte, var kan man hitta ett fäste som passar? Har letat på nätet men det står inget om nåt fäste på nån av dom.

Nån som vet? :)
Tacksam för svar.

Hej!

Gå in på www.pam.se. Där finns mycket information om olika fästen samt möjlighet att köpa direkt.

MVH/Tor
 

Skribenten

New member
Ny, vattenskyddaqd kamera testad

Har testat videofunktionen i en liten smidig och vattenskyddad ”stillbildskamera”, Fujifilm Finepix Z33 WP. Bl a kört MC längs en härligt kurvig grusväg utanför Mariefred med kameran monterad på styret. Något att ta fram och minnas i vinterrusket! Helt OK bildkvalitet i naturligt ljus, störande vertikala linjer i konstljus. Kameran finns i andra färger än den ruskigt röda som testkameran hade, pris cirka 2 000 kronor.

http://www.youtube.com/watch?v=HjCDPAHEWbQ
 
Last edited:
Top