Jag har både skinnbyxor och skinnjacka med fickor där man kan stoppa i skydd. Jackan är bekväm med skydden istoppade men byxorna är bedrövliga. Knäskydden förflyttar sig efter en tid till utsidan av benen och höftskydden hamnar nere på sidan av låren istället för på höfterna. Riktigt bedrövligt blir det när man kliver av hojen för att gå in i en butik t.ex. Knäskydden sitter då långt nedanför knäna, brallorna korvar sig och sitter ungefär som ett par gammaldags golfbyxor - man ser alltså ut ungefär som en obäddad säng .
Byxorna funkar alltså varken när man sitter på hojen eller när man klivit av, vilket gör att jag ibland åker i jeans utan några som helst skydd.
Jag har funderat på att helt enkelt skaffa samma typ av skydd som t.ex. fotbollsspelare har - dvs, sådan som träs direkt på knäna under jeansen. Höftskydden vet jag inte hur jag ska lösa.
Vad tror ni om idén? Kommer det att funka som skydd? Eller är det en korkad idé? Vad säger förresten försäkringsbolagen säger om en sådan lösning?
/Alar
Byxorna funkar alltså varken när man sitter på hojen eller när man klivit av, vilket gör att jag ibland åker i jeans utan några som helst skydd.
Jag har funderat på att helt enkelt skaffa samma typ av skydd som t.ex. fotbollsspelare har - dvs, sådan som träs direkt på knäna under jeansen. Höftskydden vet jag inte hur jag ska lösa.
Vad tror ni om idén? Kommer det att funka som skydd? Eller är det en korkad idé? Vad säger förresten försäkringsbolagen säger om en sådan lösning?
/Alar