VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN, Tungelsta

Katarina

Helt okej
Jag hoppas dessa personer hålls ansvariga för vållande av trafikolycka alt. vållande av annans död om det går så illa. Jävla idioter boende på Tungelstavägen i Tungelsta är less på motorcyklar att de har hällt ut grus på vägen!! Det kom senare en mc som givetvis for omkull!
Till råga på allt snackas det om att spänna upp ett rep tvärs över vägen!

Jag fick nyss precis höra detta av svärfar som läste Mitt i Haninge nyligen. Jag väntar på blaskan i brevlådan, de boende där är rent av livsfarliga!
Okej om det kommer hojar som kör fort och så men det ger inte dessa personer rätten att bli både domare samt bödel att få avrätta folk! :mad: :mad:
 
Last edited:

Moje_VS1400

Member
Är det inte läge att "klistra in" detta till farbror blå?
Låter tämligen nära "allmänfarlig vårdslöshet", alternativt "framkallande av fara" tycker jag. Bägge brotten är upptagna i brottsbalken och (självklart) straffbelagda.....
 

Esquire

New member
Inte för att vara elak... Men det är nästan så att man hoppas att någon av de som spridit ut gruset lyckas sänka sin egen bil i en kurva där. Eller kanske ett barnbarn som inte vet vilken snilleblixt morfar och hans grannar fick när de satt och grillade och marinerade sig själva med single malt. :mad:

Inga personskador alltså. Bara en lagomt bucklig bil och en liten näsbränna.

Det kanske finns någon som är villig att sätta in en liten motattack?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154088
 

Katarina

Helt okej
Inte för att vara elak... Men det är nästan så att man hoppas att någon av de som spridit ut gruset lyckas sänka sin egen bil i en kurva där. Eller kanske ett barnbarn som inte vet vilken snilleblixt morfar och hans grannar fick när de satt och grillade och marinerade sig själva med single malt. :mad:

Inga personskador alltså. Bara en lagomt bucklig bil och en liten näsbränna.

Det kanske finns någon som är villig att sätta in en liten motattack?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154088

Nej man vill så klart inte vara elak men man har haft samma tanke som du Esquire, det är ju så förbaskat onödigt och korkat. Undrar hur de skulle lösa det hela om deras egen granne råkar ut för eländet? Är det samma grannsämja sen också? Spänner de upp ett rep tvärs över vägen är det inte helt säkert att det just är en hoj som kommer utan en tung lastbil eller långtradare på flera ton.
 

Katarina

Helt okej
Är det inte läge att "klistra in" detta till farbror blå?
Låter tämligen nära "allmänfarlig vårdslöshet", alternativt "framkallande av fara" tycker jag. Bägge brotten är upptagna i brottsbalken och (självklart) straffbelagda.....

Farbror Blå känner till det här i vår kommun, problemet är bara vad de ska göra för att komma till rätta med problemet.
 
Top