hamre
Member
1800-talet tog slut för 210 år sedan...
)
Jag får det till att 1800-talet började för 210 år sen. Men va vet jag en enkel båtbyggare:
1800-talet tog slut för 210 år sedan...
)
Jag får det till att 1800-talet började för 210 år sen. Men va vet jag en enkel båtbyggare:
Nog är det väl skillnad för en hantverkare att hänga på nätet och en kontorsknutte som jobbar hemma eller på kontor.
De som jobbar med IT/kontor kan ju lättare stjäla lite forum-tid på
raster och liknande är tex en snickare kan.
Att sedan en IT gubbe ofta är hemfallen åt att ha talet och skrivandets
konst som både hobby och arbete är inte förvånande.
Nu kanske jag hamnar utanför trådskaparens ämne (som vanligt), men är det inte så med intressen, att man håller på med dem för att de är intressanta och roliga, inte för att träffa samma personer/personligheter som man gör på arbetstid?
Sverige och svenskarna gillar att dela in folk efter yrke. Först pratar man väder, sedan kommer den viktiga frågan: vad arbetar du med?
Det jag upptäckt sedan jag kom in i hojvärlden är att man inte ställer den frågan. Fråga ett (förutom vädret ) är: vilken hoj kör du?
Efter fyra dagar på SMC-kurs i Kemora åkte jag färja med tre andra deltagare. Vi insåg plötsligt att det vi visste om varandra var: hoj, körstil, namn, bostadsort (eller del av Sverige) och kanske ålder. I just den ordningen. Yrke, familj, favoritfärg osv hade ingen frågat om för ingen var intresserad. När vi väl började prata om sånt upptäckte vi att vi fyra hade helt olika yrken, familjesammansättningar och idéer. Men, och det är det jag vill komma till, det spelade ingen roll. Allt runt omkring är så ointressant när man delar mc-intresset. Själv fyllde jag aldrig i "Vad har du för yrke-tråden". Det känns helt onödigt, eftersom det inte har med mc att göra.
En annan diskussion är förståss om forumet eller tom. SMC är snedvridet, om bara en sorts yrken syns och hörs.