var är alla förbannade mc-åkare?

Konstaterar att förslaget om trafikförsäkringen är fråga om ren diskriminering. Det finns ju många andra grupper i samhället som inte betalar sina sjukvårdskostnader. Hela idrottsrörelsen t.ex. Jag höll under ganska lång tid på med hästsport. Det är mycket större risk att drabbas av en allvarlig skada när man rider än när man kör mc. Vi måste få stopp på detta vansinniga förslag!
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Vi har tryckt 20 000 dekaler som ska vara klara till mc-mässan. Hör av er till SMC om ett par veckor och kolla om de är klara. Annars får du ett ex på mässan till dig själv, din monter eller din mc-klubb.
 

Kwesen

New member
När avslutas denna namninsamling?

Jag gissar att det kommer finnas datorer på MC-mässan för de som redan inte har fyllt i insamlingen...?

Även på hoj-X?


Kommer det att köras några annonser i dagstidningar. Det är ju tyvärr väldigt många som bara har hoj utan att vara aktiv på varesig forum eller i klubbar?

Dessutom kan ju allmänheten behöva informeras också.
 
Last edited:

MKVBG

New member
Härligt att se att någoting händer. Det är nu jag vill se att alla mina medlemsavgifter till SMC, hemmaklubben, märkesklubbarna och allt arbete vi lagt ner sen "rapport 13" har varit värt nånting. Ta chansen, upp på pallisaderna och visa att SMC syns och kan. Värvningskampanj kanske.
 

Marie

Banned
Vi har tryckt 20 000 dekaler som ska vara klara till mc-mässan. Hör av er till SMC om ett par veckor och kolla om de är klara. Annars får du ett ex på mässan till dig själv, din monter eller din mc-klubb.

Jag skulle vilja ha tag på ett tiotal rent privat för att placera på strategiska ställen under näsan på div. politiker....
Kunde de inte bli till salu via SMC-shoppen?
(Hojmässan har jag ju inte minsta tanke på att besöka)
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Något slutdatum finns inte för kampanjen. Däremot planerar vi att genomföra Steg 2 på gator och torg i vår. Mer info kommer här på hemsidan efter kontakt med våra 21 distriktsorganisationer.
Ja, vi kommer att ha datorer på mässan där man kan skriva på. Annonser i dagspress har vi inte pengar till. Däremot har vi fått stor uppmärksamhet i dagspress efter Jespers uttalande till TT. Fler pressmeddelanden kommer att skickas ut i december och januari.

När dekalerna är klara talar vi om detta här. Beställ genom att ringa SMCs kansli, 0250-395 00 eller eposta: info@svmc.se
Tack för support och stöd.
 

Varadero -02

New member
Jag har självklart skrivet under men dessutom vidarbefodrat uppmaningen till andra som inte är lika aktiva utan behöver en påminnelse direkt i mailboxen.
Ju fler vi är, desto lättare att påverka.
 
Top