var är alla förbannade mc-åkare?

Larocca

New member
Har kikat på forumet en stund och märkt att väldigt lite skrivs om den
nalkande mcdöden. Jag menar den verklighet som vi snart kommer att få vakna upp i, med olidligt höga försäkringskostnader!
Vad planeras? Ska vi acceptera det som den korkade regeringen håller på med? Jag ser med stor skräck ett scenario där en framtid utan ekonomiska möjligheter att äga motorcykel ter sig inte alltför avlägsen.
Nu är hög tid att kämpa för vårat stora intresse med näbbar och klor!
Jag förväntar mig att smc ser dtta som sin största uppgift i historien!!!

UPP TILL KAMP!

Hälsningar larocca

Ps. Vänta på ev. utredningar är samma sak som att sitta i kallt vatten som skall kokas upp i motsats till att hoppa direkt i det kokande vattnet...
 
Last edited:

Guzzi-Leif

New member
Har kikat på forumet en stund och märkt att väldigt lite skrivs om den
nalkande mcdöden. Jag menar den verklighet som vi snart kommer att få vakna upp i, med olidligt höga försäkringskostnader!
Vad planeras? Ska vi acceptera det som den korkade regeringen håller på med? Jag ser med stor skräck ett scenario där en framtid utan ekonomiska möjligheter att äga motorcykel ter sig inte alltför avlägsen.
Nu är hög tid att kämpa för vårat stora intresse med näbbar och klor!
Jag förväntar mig att smc ser dtta som sin största uppgift i historien!!!

UPP TILL KAMP!

Hälsningar larocca

Ps. Vänta på ev. utredningar är samma sak som att sitta i kallt vatten som skall kokas upp i motsats till att hoppa direkt i det kokande vattnet...

Det jävligaste enligt min mening är att instegskostnaden kan bli så hög - jag vill ju att nya generationer mc-åkare ska få uppleva samma glädje som jag!
En annan kategori som kan drabbas hårt är de entusiaster som har flera/många fordon.

Tyvärr tror jag dock att ett samarbete och konstruktiv dialog i stil med den vi har med Vv knappast kan tänkas föras med regeringen. Den här gången blir det nog kärvt trots goda krafter i SMC styrelse med flera intresseföreningar!

Jag vill gärna gå med i demonstrationståg mot detta men regeringen kan ju luta sig mot att folkviljan redan fått säga sitt i frågan - det hela var ju tydligt belyst innan valet...
 

jan-olovj

Active member
Måtte inga felröstare yttra sig i saken för det är deras fel att vi står här med fördyrande kostnader.
Jan-Olov
 

Roma55

New member
Måtte inga felröstare yttra sig i saken för det är deras fel att vi står här med fördyrande kostnader.
Jan-Olov

Om detta var den enda frågan i hela världen så skulle jag kanske hålla med dig.
Men tyvärr så finns det viktigare saker att ta hänsyn till.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Info

Har kikat på forumet en stund och märkt att väldigt lite skrivs om den nalkande mcdöden. ....

Jag förväntar mig att smc ser dtta som sin största uppgift i historien!!!

UPP TILL KAMP!

Hälsningar larocca

Ps. Vänta på ev. utredningar är samma sak som att sitta i kallt vatten som skall kokas upp i motsats till att hoppa direkt i det kokande vattnet...


INFO;

  • Börja t. ex läsa på www.svmc.se första sidan - LÄNK
  • MC Folket är på väg till medlemmernas brevlådor med information
  • Frågan har sedan en tid tillbaka haft högsta prioritet på SMC:s kansli
 

Guzzi-Leif

New member
INFO;

  • Börja t. ex läsa på www.svmc.se första sidan - LÄNK
  • MC Folket är på väg till medlemmernas brevlådor med information
  • Frågan har sedan en tid tillbaka haft högsta prioritet på SMC:s kansli

Bra!
Åter bevisas att vi utan SMC hade saknat röst visavi myndigheterna.

Nu får vi som enskilda se till att ge järnet för organisationen också genom att skriva på, gärna värva nya members samt göra det vi är allra bäst på(?) nämligen att bete oss på ett sätt som ger maximal goodwill åt mc-åkandet!
 

Galne Dansken

Administrator
Personal


SMC har i veckan möte med Aliansen´s (moderaterna) representanter i Riksdagens; Socialförsäkrings & Trafik-uttskott.

Vi kommer löpande att informera om utvecklingen och SMC:s kampajn på www.svmc.se

Vi kommer att ha "UTROTNINGSHOTAD" bannern så den kan läggas upp på alla möjliga MC webbsajter - hjälp oss gärna att sprida denne.
 

-ah

New member


SMC har i veckan möte med Aliansen´s (moderaterna) representanter i Riksdagens; Socialförsäkrings & Trafik-uttskott.

Vi kommer löpande att informera om utvecklingen och SMC:s kampajn på www.svmc.se

Vi kommer att ha "UTROTNINGSHOTAD" bannern så den kan läggas upp på alla möjliga MC webbsajter - hjälp oss gärna att sprida denne.


Så bra!
Det vore kanske en idé att lägga länken överst på alla sidor, även detta Forum, istället för reklam för en kryssning från Stockholm?
Jag ser att knappt 1000 har skrivit på än så länge. Kan det bero på att kännedom om listan är obefintlig?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
...Jag ser att knappt 1000 har skrivit på än så länge. Kan det bero på att kännedom om listan är obefintlig?

Vi la upp bannern på första sidan och aktiverade kampajnen runt lunch måndag.
Kl. 18:30 hade ca. 1.500 skrivit sig på.

Vi har under dagen mailad till olika aktörer, websajter och klubbor - som börjar stödja oss.

ex. www.alltommc.se www.rapido.se www.sporthoj.com, och flera kommer till.
 

Marie

Banned
Det här gör det väl värt att fortsätta ett år till i SMC!!!!

Och lyckas detta herr Galne Dansk, så lovar jag att inte gå ur de närmsta fem åren!!!!

Vad jag dessutom gärna skulle se, det vore den här bannern som självhäftande dekal att klistra på både bil och hoj (och diverse andra ställen också) Det kallas opinionsbildning....
 

Ullis

Skoj på hoj!
Jag har klickat flera ggr på länken för att kunna skriva på. Blir tyvärr bara ERROR ERROR.

Provar i morrn igen, å funkar det inte då så meddelar jag......någon?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Marie; Vi har beställd ett ganska stort antal stickers med just UTROTNINGSHOTAD bannern - så vi är på G..

Ullis; Det funkar för mig nu..
 

asterix

New member
Jag tror de kommer all lyckas.Var med lyckades stoppa 125:a förslag på åttiotalet.Då var vi inte så många i SMC,men jävligt envisa.Så jag häller med Marie om opinionsbildning
Gomidda
 

PTURE

New member
Jag har klickat flera ggr på länken för att kunna skriva på. Blir tyvärr bara ERROR ERROR.

Provar i morrn igen, å funkar det inte då så meddelar jag......någon?

Har också försökt skriva på flera gånger men har inte lyckats ännu! :mad:
Mycket bra att lägga upp en namninsamling som inte går att skriva på.... :rolleyes:
 

PTURE

New member
Idag har jag lyckats skriva på!!!! :) Skam den som ger sig......;)
Hoppas det kommer funka framöver nu så att alla kan skriva på!
 

Trottel

New member
äntligen

Det här gör det väl värt att fortsätta ett år till i SMC!!!!

Och lyckas detta herr Galne Dansk, så lovar jag att inte gå ur de närmsta fem åren!!!!

Vad jag dessutom gärna skulle se, det vore den här bannern som självhäftande dekal att klistra på både bil och hoj (och diverse andra ställen också) Det kallas opinionsbildning....
helt kanon nu får vi kämpa på bra förslag om dekaler jag skulle bevöva en stor dekal så min gamla skorv till bil blir vacker och får utstråla lite power när man far till och från jobbet
 
Top