Vajerräcken på Gälleråsen..typ

DearHunter

New member
Tillägg:

....och för att få ner hastigheten vid omkörningar så ska den som ligger före bromsa in när den bakomvarande tutar. Detta för att även de italienska RR reglerna ska gälla i Sverige (EU-direktiv).... :D
 

Marie

Banned
Hade det inte varit 1 april, så hade jag nog försökt få in den käre "Galne Dansken" på närmaste icke nedlagda "dårkista" (finns kanske några kvar i Danmark?):D
 

Syster-Tysk

New member
Oj! Nu skulle jag vilja ha lite mer information om hur dessa räcken kommer se ut och fungera.
Det positiva med den gamla beprövade sandfållan är ju att retardationen blir väldigt långsam och att man därför har små skador på person samt mc.
Hur skulle vajerräcken förbättra detta?
 

Petra

Super Moderator
Oj! Nu skulle jag vilja ha lite mer information om hur dessa räcken kommer se ut och fungera.
Det positiva med den gamla beprövade sandfållan är ju att retardationen blir väldigt långsam och att man därför har små skador på person samt mc.
Hur skulle vajerräcken förbättra detta?

Planerna är, så vitt jag förstår, att använda den beprövade Gunnebostolpen med utstickande krokar som håller själva vajrarna på plats. Dessa är lätta att reparera och därför kostnadseffektiva.

Beträffande skador på person och mc; all beställd forskning visar att vajerräcken räddar liv så det måste vara bättre att sätta upp ett räcke mellan banan och sandfållan, än att låta bli.

Och kom ihåg - det är bara en myt att vajerräcken strimlar motorcyklister.
 

Syster-Tysk

New member
[QUOTE="Petra"
Och kom ihåg - det är bara en myt att vajerräcken strimlar motorcyklister.[/QUOTE]

Jo, det är folk som trott på myten som kommer in på mitt jobb med trasiga ben och utan lemmar. De som vet bättre klarar sig ju oskadda och får ju en ny motorcykel varesig de behöver eller inte!

Men det är ju i trafiken det!

Givetvis så är det ju en fin ide' att sätta mitträcken på banan. Då kan vi ju åka i vardera riktning, precis som på vägen!

Varför inte starta en älgfarm på området åxå, det är ju lix inhägnat!

En fråga bara, vad är ironi?
 

Petra

Super Moderator
Jo, det är folk som trott på myten som kommer in på mitt jobb med trasiga ben och utan lemmar. De som vet bättre klarar sig ju oskadda och får ju en ny motorcykel varesig de behöver eller inte!

Men det är ju i trafiken det!

Givetvis så är det ju en fin ide' att sätta mitträcken på banan. Då kan vi ju åka i vardera riktning, precis som på vägen!

Varför inte starta en älgfarm på området åxå, det är ju lix inhägnat!

En fråga bara, vad är ironi?

Haha, ja älgfarm på området kan funka.
Likaså körning i vardera riktning. Det gör ju i princip att vi dubblerar antalet banor i Sverige. (fast lite smala blir de förstås)

Vad ironi är??? ...ingen aning! ;)
 
Top