Vad gör ni?

Swedie

Administrator
Personal
Visst att hojåkandet är över, men nu då? Jag som race-mupp planerar nästa års "trim" (utseende mestadels). Sedan kliar man väl sig i naveln ett par extra gånger. :D

Så lite ot, klarar sig däck i minusgrader över vintern?
 

Manneman

New member
Står och tittar på hojen som övervintrar på altanen och ute öser regnet ner.
Perfekt väder att planera vart vägarna bär till våren, själv ska jag och hustrun en tur över till Danmark upp till Skagen och vidare ner på danska västkusten.
Jag och grabben ska också köra runt skånekusten och ev. så åker vi över till Bornholm en sväng, han kör 125:a så det får inte bli så stora avstånd, men det tar vi igen sommaren 2012 då han får köra större hoj.
 

påK-en

New member
Håller på och försöker få inspiration till att plocka ihop ena motorn efter raset i somras, går lite för segt, men det är ju långt till våren (än så länge).
 
H

honda cbf 500

Guest
Själv sitter jag och funderar på nästa års resa. Om jag ska åka till Norge eller tyskland. Jag sitter även och funderar på vad nästa hoj ska bli för något. modernt eller veteran? Lutar mot veteran. Offroad,landsväg eller custom?

Skulle vilja hitta en hoj som slår flera flugor i en smäll. En gammal tvåtaktsoffroad(yamaha dt 250) tex slår flera flugor i en smäll men har sina begränsningar.


Mkt kan ändras tills valet verkligen måste göras.

//Amir
 

Katarina

Helt okej
Oh jag väntar på mer snö! :D
Husqvarnan står nämligen redo i garaget med dubbdäck och skidorna ligger bredvid, bara att haka på och köra. För övrigt måste jag sortera mina verktyg men det är ingen brådska med det.
 

fbg

New member
Tjenare .
Jaha du vad gör man , funderar på kommande resor , sitter i bastun och
tittar på klockan och almenackan och önskar att våren vore runt hörnet
Ha de:)
 

Chopperbyggarn

New member
Tja, bläddrar lite i MCM och BIG TWIN samt tittar på bilder från tidigare resor och hojbyggen för att försöka kicka igång inspirationen att komma igång med modifieringarna som jag plannerar att göra på min äventyrshoj för att få den bättre anpassad för en framtida större äventyrsresa.
Har även flera tilltänkta hojprojekt på önskelistan men som får stå tillbaks för att klara av sparandet för denna större resa som ligger några år fram i tiden.
Så nu är det bara arbete och sparande som gäller plus invenstering i en ny snöskyffel.
Alla mina intressen är hoj relaterade :cool:

Anders.J
 

Igge

New member
Jag bygger ljuddämpare till Tenere'n och småpillar på hojarna med lite små-tweaks
Sedan står jag och svär över att farsan och jag inte håller bättre ordning i garaget :D
han kör 125:a så det får inte bli så stora avstånd
Den inställningen lät tråkig, eller har hojen stort servicebehov? :)
 

Manneman

New member
Jag bygger ljuddämpare till Tenere'n och småpillar på hojarna med lite små-tweaks
Sedan står jag och svär över att farsan och jag inte håller bättre ordning i garaget :D

Den inställningen lät tråkig, eller har hojen stort servicebehov? :)

Kan bara hålla med om att det låter tråkigt, det lät inte så när jag skrev det :rolleyes:, min förhoppning är att det blir många mil tillsammans under nästa säsong åtminstonde så länge han vill åka ihop med farsan :D
 

Igge

New member
Kan bara hålla med om att det låter tråkigt, det lät inte så när jag skrev det :rolleyes:, min förhoppning är att det blir många mil tillsammans under nästa säsong åtminstonde så länge han vill åka ihop med farsan :D

Det där lät bättre. Långturer handlar inte om kubik, det handlar om den mentala inställningen! :)
 

Virago92

New member
Själv sitter/står jag och väntar på att en besvärande inflammation i dom nedre regionerna som förstörde större delen av sittsommaren ger med sig:(. Sedan hoppas jag på att pricka in semestern med en solig period i Norge 2011. Siktar på dom södra delarna av det numera, icke ingående i unionen, ingående landet. Tänk vad dom oljelitrarna hade gett oss.:)
 

2Wheels

New member
Själv försöker man få iordning hojen inför våren.
På grund av två små tomtar som tyckte att dom behövde xt400'an bättre :mad: så blev det lite mer att fixa än jag väntat mig.. Nu är det avgasystemet som man funderar om det är värt att svetsa ihop eller om man ska bygga/köpa nytt helt enkelt.

Sen funderar jag på vad man ska skaffa för hoj när man äntligen får köra med "obegränsad effekt" :D
Är lite sugen på en gammal Honda CB750 Four, verkar gå väldigt bra ;)
 
Top