Triumph int
New member
Med krauserväskorna i bagaget givetvis
Med krauserväskorna i bagaget givetvis
Om ni har olika åsikter om vad ordet Touring betyder så låt bli att använda det ordet då!!
Ordet är engelskt och det här är ett svenskt forum. Använd svenska språket och ge f-n i att försöka vara hippa eller internationella.
Rent allmänt tycker jag att det är dags att lägga av med all engelsk inblandning i det svenska språket. Det blir urholkat.
För övrigt önskar jag er en trevlig mc-sommar.
Om ni har olika åsikter om vad ordet Touring betyder så låt bli att använda det ordet då!!
Ordet är engelskt och det här är ett svenskt forum. Använd svenska språket och ge f-n i att försöka vara hippa eller internationella.
Rent allmänt tycker jag att det är dags att lägga av med all engelsk inblandning i det svenska språket. Det blir urholkat.
Hahaha! Ja tänk så det kan gå. Just ordet HIP (hippa) är ett försvenskat engelskt/amerikanskt LÅNEORD. Där ser du hur lätt det är att gå i "lånerordsfällan".
Ja du Triumph....är det för att du kör en engelsk hoj som du vill fortsätta med engelskan?Skapa en språktråd, i den här tråden diskuterar vi våra olika uppfattningar om vad Touring innebär.
Ja, touring blir turnera på svenska - enligt google, sm jag skrev i en annan tråd. Så då turnerar vi i sommar då! Vi tourar inte!