Va ska jag köpa för hoj??

Johansson84

New member
Jag är inne på min andra Triumph och är riktigt nöjd, förvisso har jag inte kört Tigern, men den 3-cylindriga motorn är riktigt trevlig.Det ända jag har kritik emot är helljuset som är bedrövligt dåligt, hur det ser ut på Tigern vet jag inte, men innan du bestämmer dig ska du absolut provköra Tigern.Annars har du tittat på KTM 990 SMT?Jag vet flera som är riktigt nöjda med den

Tack så mycket! Jag ska absolut försöka provköra KTMen också, alltid bra att ha olika referenser att jämföra med.

Jag äger en 2007. Tre år och 2900mil,Inga problem.
Vad har du hörd och av vem, om kvalitetsproblem??
Hade en annan Triumph, Legend tidigare och enda
"större" fel i den var en tändspåle som mistände.
Och fick byta det.
Men Tiger är en toppencykell, bekväm och bra med effekt, och trevligt att köra.
Provkör!

Det var en kompis som åkte Speed Triple ett tag, han tyckte instrumentering och sånt kände lite plastig och så hade han nåt mer strul med den.. men den var betydligt äldre så dom borde ju ha blivit bättre. Vill bara ha bort den rackarns snön nu så jag kan ut och prova en!

Motorcykel stavas egentligen HARLEY DAVIDSON

om man gillar att meka ja :p
 

Jan H

New member
Okunskap

Det måste vara ett missförstånd, han frågade efter Motorcykel!
Harley Davidson är ju ett amerikanskt båtvarv som tillverkar tändkulemotorförsedda trålare.[/QUOT

Men hallå ! Någon har sagt, "att diskutera med en kvinna är som att läsa en DN i motvind". Så är det !! ;-) AD*HD (Always Drive Harley Davidson)
 

phastas

New member
1. Jag vill INTE ha en renrasig sporthoj med svindyr försäkring.

2. Jag vill INTE ha en slö, klumpig maskin. (Om jag måste hänga på sportpolarna)

3. Jag VILL ha en allsidig hoj med körglädje, driftsäkerhet, ekonomi & power.

4. Jag VILL kunna åka bakhjul, grusväg, långturer eller bara till affären.

5. Jag VILL (såklart) att den skall se bra ut och låta gött.

Tjena Fredrik!

1. Det är ingen sporthoj med hutlösa försäkringar - en Hel/Hel för mig kostar 8 papp, och då bor jag i zon 1, och det går även att offroad fösräkra den.

2. Slö är den inte med 115 hästar ur 990 kubik v-twin, klumpig inte heller med en tank som är smuttare än sina syskon, och den har även gått en titan bantningskur på 8 kg totalt. Och varför ska du hänga på sporthojspolarna när du kan förnedra dom med den här istället. Både på bana, och allra helst på svenskt underhållna vägar.

3. Alla rätt här med.

4. Bakhjul är bara början, framhjul kan du åka lätt åka med då det hänger ett par Brembo monoblock ok där fram. Grus är inga problem heller med en upprätt körställning med ett brett fatbarstyre att kontrollera verksamheten med. Långtur funkar det med, finns en extra liten touringruta som monteras snabbt. Enda problemet här är väl hur man bara ska till affären - blir lätt längre när det är så här roligt.

5. Ser väldigt bra ut med svart/vita kläder, smäcker tank och orange ram. Låter oxå väldigt gott med ett par EC märkta Akrapovic.

Så vad är det här nu då?
Jo, det är min KTM 990 SMR som jag nog ska sälja då jag har grävt ner mig i geggmoppeträsket rejält och vill satsa på en crossbuss.

action-3-4-droit-368d3.jpg
 

Johansson84

New member
Tjena Fredrik!

1. Det är ingen sporthoj med hutlösa försäkringar - en Hel/Hel för mig kostar 8 papp, och då bor jag i zon 1, och det går även att offroad fösräkra den.

2. Slö är den inte med 115 hästar ur 990 kubik v-twin, klumpig inte heller med en tank som är smuttare än sina syskon, och den har även gått en titan bantningskur på 8 kg totalt. Och varför ska du hänga på sporthojspolarna när du kan förnedra dom med den här istället. Både på bana, och allra helst på svenskt underhållna vägar.

3. Alla rätt här med.

4. Bakhjul är bara början, framhjul kan du åka lätt åka med då det hänger ett par Brembo monoblock ok där fram. Grus är inga problem heller med en upprätt körställning med ett brett fatbarstyre att kontrollera verksamheten med. Långtur funkar det med, finns en extra liten touringruta som monteras snabbt. Enda problemet här är väl hur man bara ska till affären - blir lätt längre när det är så här roligt.

5. Ser väldigt bra ut med svart/vita kläder, smäcker tank och orange ram. Låter oxå väldigt gott med ett par EC märkta Akrapovic.

Så vad är det här nu då?
Jo, det är min KTM 990 SMR som jag nog ska sälja då jag har grävt ner mig i geggmoppeträsket rejält och vill satsa på en crossbuss.

Du jobbar som säljare va?
 

Ricken

Member
Jag glömde ju säga, om du vill prova på att köra lite go-kart bana så ska du hallå koll på smc jämtland sidan, på smc dagen i vår kommer det vara do liten kurs som kommer vara så pass billigt att man kan prova på även om man inte är säker på att det är kul.
Kan vara bra o veta. :)
 

phastas

New member
Du jobbar som säljare va?

Absolut inte, jag jobbar mer som köpare. Dessutom är det en hoj som inte behöver snackas upp ;)

Anser att motorcyklar med fördel bör köpas, och endast om situation så kräver bör avyttras. Ju fler desto bättre liksom. Behåller nog SMR'n, tar tillbaks min skamlösa säljesannons :D
 

Johansson84

New member
Absolut inte, jag jobbar mer som köpare. Dessutom är det en hoj som inte behöver snackas upp ;)

Anser att motorcyklar med fördel bör köpas, och endast om situation så kräver bör avyttras. Ju fler desto bättre liksom. Behåller nog SMR'n, tar tillbaks min skamlösa säljesannons :D

Jag tycker den va riktigt bra :D
 
Top