Vägunderlag - varning

per2010

New member
Hej jag startar en ny tråd där vi kan varna varandra för olika problem med vägunderlag.

Glömstavägen mellan Huddinge och Fittja (väg 259) har stora mängder grus på sig efter vad jag tror är snorkellagningar. De två rondellerna åt Huddingevägenhållet hade drivor av grus i sig i går kväll. Kör försiktigt.
 
Last edited:

97286

New member
Kört den nya motorvägen från Västerås mot Enköping en (1) gång med bil.
Inte igen!
Kommer -inte- att pröva den andra riktningen. Vägen är för farlig.

Hal, guppig, gropig, skevande. Osthyvlar istället för vägren. Högsta tillåtna hastighet 120km/h, trots att den knappt lämpar sig för 80km/h!
 

TMax500

Member
Grus på vägen!! Syd Vänersborg

Körde gamla Trollhättevägen från Kungälv till Trollhättan/Vänersborg igår och det var dussintals pinfärska gruslagningar mellan Hjärtum och Vänersborg. Eller mer exakt: Åkerström-Båberg, tror jag, det är inte mina trakter...

INGA varningsskyltar överhuvudtaget!

Av en ren händelse noterade jag ett gult fordon som verkade göra något med vägen, blev fundersam, skärpte uppmärksamheten ytterligare, och lyckade undvika grushög nr 1 en liten bit bort. Därefter fick jag kryssa mig fram mellan mängder av nya gruslagningar bortåt en mil innan jag stannade och ringde upp och skällde på Trafikverket.

Jag kunde ha kört ihjäl mig för att den late f-n inte orkade ta med varningsskyltar från förrådet! Det samma gäller givetvis övriga hojbröder/-systrar som troligen kom rullande strax efter mig, det är ju en populär hojväg...
 
Last edited:

gluffis

Regnmakare
Kört den nya motorvägen från Västerås mot Enköping en (1) gång med bil.
Inte igen!
Kommer -inte- att pröva den andra riktningen. Vägen är för farlig.

Hal, guppig, gropig, skevande. Osthyvlar istället för vägren. Högsta tillåtna hastighet 120km/h, trots att den knappt lämpar sig för 80km/h!

Jag kör där 2 gånger i veckan, tycker vägen är alldeles utmärkt. Den må slutta lite utåt men det tror jag alla motorvägar gör.
 
Top