Utbildningsbevis för instruktörer?

K-Man

New member
Om detta är instruktörsforumet vill jag återigen ta upp frågan om utbildningsbevis för instruktörer. Jag gick i våras Sporthojsinstruktörskursen men varken utbildningsbevis eller utvärdering av kursen har kommit.

Jag har lagt fram förslag om små tygmärken, ca 3x10cm märkta Sporthojsinstruktör eller vad det nu är, som utbildningsbevis. Instruktören kan sen fästa det på skinnställ eller liknande om han/hon så önskar och får ju då leva upp till det, både på gata och på kurser.

Hos företag som Mera märken http://www.mera.se/marken.html
och Viksjö Brodyr http://www.viksjobrodyr.com/
kostar märken mellan 10-15 kr st beroende på antal som beställs.

Bifogar ett förslag till layout. Även gul text på svart botten kan vara bra att beställa.
 

sp2

New member
Ett sånt märke på skinnstället skulle vara bra för egot:D
Typ i storleken 50 x 300 mm.:eek:
 

Jåke

New member
Snyggt och eventuellt en bra idé, som besserwisser tänker jag bara påpeka att det i så fall ska vara rätt typsnitt och färger bara innan massa märken trycks upp.

Samt att det även finns märken med texten "instruktör", "styrelsemedlem" m.m. :p

När du skrev utbildningsbevis i rubriken trodde jag det handlade om nån slags seriösare examen eller certifiering för att få kvalitetssäkring :rolleyes:

Bifogar ett förslag till layout. Även gul text på svart botten kan vara bra att beställa.
Nej, det är inte nödvändigtvis en bra idé. Hör med MFG eller lokal länsinformatör vad som får göras med logga och märken och vilka färger som gäller

Man har kämpat i två år och jobbar fortfarande på att få ett enhetligt varumärke, inte så klyftigt att dra iväg med nån egen variant nu...
 
Last edited:

Kungen

New member
Kanonbra

se bara till så den galne dansken inte skickar det på tryck då lär det bli texten Skrothojsinstruktör

kanske man kan dela på det så man kan sätta loggan var som helst typ uppe i mitten och texten undertill.
måste vara stooort så det täcker hela ryggen
 

K-Man

New member
Snyggt och eventuellt en bra idé, som besserwisser tänker jag bara påpeka att det i så fall ska vara rätt typsnitt och färger bara innan massa märken trycks upp.

Samt att det även finns märken med texten "instruktör", "styrelsemedlem" m.m. :p

När du skrev utbildningsbevis i rubriken trodde jag det handlade om nån slags seriösare examen eller certifiering för att få kvalitetssäkring :rolleyes:


Nej, det är inte nödvändigtvis en bra idé. Hör med MFG eller lokal länsinformatör vad som får göras med logga och märken och vilka färger som gäller

Man har kämpat i två år och jobbar fortfarande på att få ett enhetligt varumärke, inte så klyftigt att dra iväg med nån egen variant nu...
Jåke: Hmmm... lagom förvirrande. Både bra och dåligt alltså? Har du citerat nån i ditt svar oxå eller? Typsnitt och sånt ska givetvis styras upp, jag skickade endast ett simpelt Paint-förslag.

Kungen: Skrothoj... i mitt fall skulle det stämma. En hårt körd Gixxer SRAD med 4300+ mil på mätaren och spår efter en och annan marksyning sen flera år tillbaks :D Slipper va rädd om den på bana iaf och det väsentliga fungerar bra än så länge :rolleyes: 1m16s på Gelleråsen med en glad amatör som jag bakom spakarna.
 

Jåke

New member
Jåke: Hmmm... lagom förvirrande. Både bra och dåligt alltså? Har du citerat nån i ditt svar oxå eller? Typsnitt och sånt ska givetvis styras upp, jag skickade endast ett simpelt Paint-förslag.
Sorry, har läst ditt inlägg mer noga nu och ber om ursäkt för att jag slarvade med det jag skrev sist. Däremot vet jag inte om jag kan uttrycka vad jag menar här, så jag avhåller mig.

OM det är ett utbildningsbevis från kursen du gick som eftersträvas, ska du begära det av:

1. Kursansvariga, som har mallar för diplom
2. Ansvarig operativ tjänsteman på kansliet i Mora
3. GS
4. Om inget annat hjälper: styrelsen.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Lite kommentarer:

- Vi har inte haft för vana att ge Instruktörs diplom - men, vi kan göra så om det önskas..

- Skrothojs Instruktörs beklädning och dylikt; Vi försökar att jobba på skinnställ, tröjar, och annat till sporthojs instruktörarne (och även SMC Instruktörarne) - men, vi har lite resurs problem med att hinna med allt..

Vi hade senast i veckan möte med potentiel leverantör av tröjor...
Ge oss lite tid och nått kommer....
 

Avarage

New member
Fd. hoj!

Kungen: Skrothoj... i mitt fall skulle det stämma. En hårt körd Gixxer SRAD med 4300+ mil på mätaren och spår efter en och annan marksyning sen flera år tillbaks Slipper va rädd om den på bana iaf och det väsentliga fungerar bra än så länge 1m16s på Gelleråsen med en glad amatör som jag bakom spakarna.

Tja, till skillnad från "Kungen´s" hoj så är ju inte din fd. utan, så vitt jag förstår, körbar! :eek:

Till "Kungen" säger vi bara:
- Äntligen ett skäl till att skaffa något nytt roligt! :D
Fast det finns ju bättre sätt att motivera sig på! Själv behöver jag en rejäl spark i rätt riktning av någon jag lyssnar på, dvs. ej mamma :p , för att motivera mig att banken faktiskt HAR pengar! :eek:

Mvh!
// Niklas
 

Nyberg

New member
Lite kommentarer:
text...
- Skrothojs Instruktörs beklädning och dylikt; Vi försökar att jobba på skinnställ, tröjar, och annat till sporthojs instruktörarne (och även SMC Instruktörarne) - men, vi har lite resurs problem med att hinna med allt..

Text...
För min egen del så är jag inte alls intresserad av att klistra på någon form av "reklam" på mitt eget skinnställ.:mad:


MEN om vi skulle ha möjligheten att få köpa ett "sporthojinstruktörs raceställ" med
en del reklam på till en väldigt bra peng, ja då skulle jag antagligen införskaffa ett !! :eek:

EDIT: Då ska det oxå vara av ett känt märke som har bra kvalité typ Daineze, Halvarson med flera..
 

Swedie

Administrator
Personal
Sätt ny trend. Kom fram med en vimpel som sätts på hojarna som viftar en SMC-instruktörflagga. Hur flaggan ser ut får'la bli upp till någon att designa snyggt... :)
 

Kungen

New member
Sätt ny trend. Kom fram med en vimpel som sätts på hojarna som viftar en SMC-instruktörflagga. Hur flaggan ser ut får'la bli upp till någon att designa snyggt... :)

jaaaa 1 flagga om man är instruktör och 2 flaggor om man är huvud instruktör. samma som man har på cyklarna till Barn. en lång stång och en impel där uppe i topp.

MKT bra..
 

Avarage

New member
Jag vill ha en GUL flagga annars vill inte jag vara med...! :rolleyes:

Vad som däremot jag upplever som önskvärt är att ge våra DELTAGARE något form av diplom/bevis på genomförd utbildning!

Mvh!
// Niklas
 

Mr Fazer

New member
Jag kan tycka att något Diplom eller intyg hade varit trevligt även för instruktörerna.

Jag hade även varit intresserad av ett skinnställ med reklam på för SHI till ett vettigt pris.

Jonas :cool:
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Vi hade senast i veckan möte med potentiel leverantör av tröjor...
Ge oss lite tid och nått kommer....

Vi har inte än fått någon offert... Men, det kanske kommer som en julklapp...

På MC mässen i Köln vare viu runt och jagade på dom Europäiska cheferna för att få offerter på kompletta klädsätt - därav även ovanstående möte..

Sen har vi också kollad på agressivt prissatta grejor - utan att ha A-brand på utrustningen.
- Resultatet ser Ni på första sidan på svmc.se - ganska vass pris..

Just nu är det viktigare att få kämpa mott "Utrotningshotat" mott oss motorcyklister ikraft med nya trafikförsäkringen med tillhörande skatt, nummerskylt´s fram och dylikt..
 
Top