Jag och min svåger åkte ner till Alperna i fjol, vi var borta 1 vecka och körde dryga 500mil, vi mötte 1! (en) svensk MC, en glidare med ett medelålders par på. Jättetrevliga människor.
Men man undrar ju om man tillhör ett utdöende släkte, jag älskar o köra hoj. Gärna långt neråt Europa men jag får alltid åka själv, finns ingen i min bekantskapskrets som är intresserad av att hänga med (även om dom har MC) "Näe...det är för långt..." brukar svarat vara.
Alperna o kontinenten är underbara att åka i, och jag skulle aldrig sätta hojen på nått tåg, är jag på MC semester så kör jag MC
Vore dock trevligt om man kunde hitta nån annan "hardcore-biker" så man slapp åka själv hela tiden...
Vi har åkt på semester till Österrike med omnejd via Trelleborg-Travemynde men har i princip varit ensamma med våra hojar. Är det så att alla andra åker över Danmark eller är vi ensamma att hoj semestra i Europa? Har åkt andra veckan i juli nästan varje ggn.Nyfiken!!!
Det är nog väldigt blandat hur man gör.Vi har valt att stanna 2-5 nätter på lite olika platser och utgått därifrån för att kolla intressanta sevärdheter.Kanske lite O.T, men... ni som åker i europa, planerar ni hela rutten i förväg och bokar campingplats/vandrarhem innan eller åker ni på upptäcktsfärd och stannar där det passar?
Några få gånger under >25 års hojsemestrande har jag bokat boende i förväg. Då har det varit på populära ställen där jag vet att det kan vara ont om plats. Normalt bokar vi aldrig i förväg, eftersom det är så skönt att hela tiden ha friheten att välja - eller inte välja - att stanna till var man vill. Ett bokat boende ger mig eftermiddagsstress som jag inte vill ha på semestern.Kanske lite O.T, men... ni som åker i europa, planerar ni hela rutten i förväg och bokar campingplats/vandrarhem innan eller åker ni på upptäcktsfärd och stannar där det passar?