Tysk enkät om MC-ägande

Lottafia

Member
Ja, men om det är en tysk undersökning... Varför leder då länken till en variant på helt obegripligt bantuspråk, man förväntar sig ju klingande lättbegriplig tyska! Oanvändbart alltså...
 

Lottafia

Member
Jag har med hjälp av google translate hittat att man kunde byta språk på enkäten. Tyvärr fastnar man halvvägs i enkäten på en fråga som inte kan besvaras. Det frågas efter hur lång laddningstid man kan tänka sig att acceptera för att ladda batteriet i elhojen till 80%. Tyvärr skall svaret ges med ett skjutreglage där minsta värdet är 0,5 tim. Men det är ju för helsefyr en alldeles för lång tid!!!

Helt klart är skjutreglaget ditsatt för att förhindra relevanta svar! Som man frågar får man som bekant svar.... Fusk i enkätupplägget helt enkelt!

Jag kan sträcka mig till att laddtiden till 100 % kapacitet (inte 80) skulle kunna få vara max 5 minuter. Det får egentligen inte ta längre tid än det tar att fylla bränsletanken på motsvarande ottomotordrivet fordon, och då skall efter fulladdning räckvidden vara cirka 40 mil för en tvåhjuling (och 90 mil för en bil).

Går inte detta är tekniken inte mogen för försäljning, enligt mig.
 
Last edited:

F800ST

Member
Jag avbröt mitt deltagande när jag kom till frågan om laddtid, accepterar ej laddtid överstigande den tid det tar att tanka 20L bensin och då ska mängden energi motsvara det jag får ut av 20L bensin i 110km/h i form av räckvidd.

Enkäten är ju 100% styrd mot att jag trots tidigare svar skall vara vänligt sinnad till elfordon och då el-mc.
 

Bob Sweden

New member
Den som hastigt slängt ihop den där undersökningen är absolut INTE motorcyklist, så mycket är klart.
En massa tjafs om "kopplad till smartphone" osv.

Inte ett ord om något som har med KÖRNING av tvåhjuling att göra utan en undersökning som bara känns relevant för "el-kickbike-fanatiker-som-lever-ett-helt-uppkopplat-liv"...

Tvåhjuling som "piffig asseccoar" med andra ord.
Tyvärr.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jo, forskaren är en relativt ung man som kör MC. Men, jag håller med om att undersökningen var knepig att besvara.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag är den skyldiga - jag testade inte frågorna först. Jag känner ju Sebastian sedan ett antal år tillbaka och han har alltid haft en mycket hög kvalité på hans presentationer på diverse tillställningar. Så jag bad Maria om att lägga up detta - Sorry för det.

Jag ska ta detta med Sebastian, på ett schnyggt sätt....
 

Alexander76

Member
En massa tjafs om "kopplad till smartphone" osv.
Nu vet jag vet inte alls hur den frågan löd, orkade inte förbi sida två. Men min nuvarande hoj (765RS) är alltid kopplad till mobilen, den spelar in rutterna jag kör och jag kan även få upp navigering, och kan styra musik osv. Allt från hojens egna skärm med mobilen i fickan, grymt nöjd med det faktiskt :)

Quickshiftern gör att jag aldrig behöver använda kopplingen utom vid start/stopp. Verkligen inte nödvändigt men såååååååååå skönt :)
 

Bob Sweden

New member
För mig som skruvar själv och köper påtagligt begagnade fordon ser jag inte någon direkt fördel med att ha allt "integrerat".
Den dag jag ska byta ut min gamla Skoda vill jag ha något som fungerar 10 år utan mjukvaru-uppdateringar eller ens är beroende av att tillverkaren fortsätter existera.

Möjligt att jag är skadad av att ha arbetat med teknisk support i över 25 år...men jag föredrar enkelheten i ett robust system som inte har en ohygglig massa beroenden åt alla håll och kanter...
 
Top