Twinmuller :-D

Olsson

New member
Tyngdpunkten upplevde jag som irriterande hög och cyckeln ville gå på ett hjul mest hela tiden, kul kan tyckas men jobbigt om man vill åka fort. Det går säkert att skruva till den en del, jag hade inte möjlighet att labba med fjädringen under mitt korta test.

Håller med. Man bör nog helst vara en lätt förare så inte tyngdpunkten blir allt för hög. Är själv en klumpeduns och har ibland problem med små svängar under acc och jag får slå av för att kunna styra. Men jag löste det mesta av problemen genom lite omträning (kropsförflyttning framåt) plus lyfta upp gaffelbenen. Funkar klart bättre i alla fall.
 

Olsson

New member
Twinnen hade 129 hästar på bakhjulet... inte sååå mycket... men vi får ju se om inte den där bänken ljög.

Ja, många menar att Dynojetbänkarna visar i överkant. Man behöver nog en ny enhet. DynoJetRwSAEhp kanske?

F ö var den väl inte inkörd (?) Effekten lär ju öka isåfall. Dessutom om du gör en cylinderindividuell mapp (som jag gissar att du inte gjorde) så kan du gå lite magrare. Du skrev tidigare att den lämnat 132 med "magrare" mappning. Så, kanske 135 med en ordentlig mappning pluss 5 efter inkörning så är man nog lite närmare vad den borde ge med kammar o annat, kanske 140 DynoJetRwSAEhp eller så.
 

Swedie

Administrator
Personal
Det var iaf SAE hästar. Men det gjorde ingen skillnad utan SAE... 0.2 kanske.

Jag får bänka den i sommar igen.
 

ezzo

New member
Ja, många menar att Dynojetbänkarna visar i överkant. Man behöver nog en ny enhet. DynoJetRwSAEhp kanske?
.

Överkant eller inte.. Det är ju alltid en fråga.
Har regerat många gånger över när folk redovisar siffror de fått i bänkar..
AVAs bänk visar några hästar mindre än andra bänkar som jag kollat med.
121 i AVAs bänk var 126 i en annan med samma hoj SAE....

Många missar också vilken standard som siffrorna redovisas i.
En del visar siffror i hp-standard-- Och då blir det mycket.. jmf med SAE.

Men är det verkligen siffrorna i sig man ska hänga upp sig på?
Det viktiga är ju för de flesta att ställa in rätt luft/bränsle blandning.
Jämför även arean under kurvorna.. Det är där man hittar det intressanta...
 
Top