Tveksam kundtjänst hos XL-moto

gundj

New member
Jag har handlat massor hos XL-moto och alltid varit nöjd med leveranstider, support osv men nu tog det slut.
Beställde lite saker bl a ett par handskar till ett riktigt bra pris, för bra antagligen.
Det tog 11 dagar till jag tröttnade på att vänta på en leverans som skulle ta 6 - 9 dagar men som vid paketspårningen inte ens var skickat.
När jag ringde kundtjänst var svaret att man precis nyss upptäckt att de var slut i lager, det tar alltså XL-moto 10 dygn att upptäcka att en beställd vara är slut.
Enda kompensationen jag erbjöds var 10% rabatt på några andra handskar, i o f s även på redan nedsatta, men inga av dessa hamnade i närheten av det pris jag fått på de icke existerande.
Under tiden från beställning till mitt samtal har det varit kampanj på handskar, men inte heller de priserna kunde jag erbjudas.

Jag hittade ingen möjlighet att recensera dem å deras hemsida så gnället hamnar här istället.
räkna inte med att de ni beställer från XL-moto verkligen dyker upp.
Vete 17 var jag ska köpa mina handskar nu.

Edit: Fick fakturan nu och bekräftelse på att den kvarvarande artikeln var packad.
Men, fakturan innehöll även handskarna som inte finns.
SUCK!
 
Last edited:

hamre

Member
Inget ovanligt på det stället. Har försökt beställa saker med bra pris men dom finns aldrig på lager just då!
Har slutat att försöka handla där!
 

Alexander76

Member
En bra grej med XL-moto i min erfarenhet är att du kan beställa in ett par olika storlekar om du är osäker, så behåller dom den du inte vill ha. Det funkar ju förstås inte om du ska beställa hem (om man inte kan skicka ena i retur gratis, inte omöjligt) men ville ändå säga att de inte är helt värdelösa.
 

gundj

New member
En bra grej med XL-moto i min erfarenhet är att du kan beställa in ett par olika storlekar om du är osäker, så behåller dom den du inte vill ha. Det funkar ju förstås inte om du ska beställa hem (om man inte kan skicka ena i retur gratis, inte omöjligt) men ville ändå säga att de inte är helt värdelösa.

Din metod förutsätter att man kan besöka butiken i Stockholm.
De flesta av oss bor inte där och då hjälper det inte.
Om du beställer hem för att prova och sedan returnerar kostar det 99:-, inte orimligt men inte gratis.
 

Alexander76

Member
Din metod förutsätter att man kan besöka butiken i Stockholm.
De flesta av oss bor inte där och då hjälper det inte.
Om du beställer hem för att prova och sedan returnerar kostar det 99:-, inte orimligt men inte gratis.
Absolut, skrev ju det också :) Annars apropå själva butiken så är det otroligt irriterande att dom ALDRIG har nånting inne utan det måste beställas oavsett vad det är i princip. Jag vägrar beställa hem kläder/hjälmar utan vill alltid testa i butik med nån som kan hjälpa med passformer så det gör att XLmoto tyvärr utgått ur min lista, kör mycket hellre mc-boden eller handelsboden där dom är sjukt hjälpsamma och alltid har bra sortiment i butik.
 
Top