Thruxtonerich
New member
Hej Esquire,
Jo det finns det säkert men är inte aktuellt för mig.
Erich
Jo det finns det säkert men är inte aktuellt för mig.
Erich
Last edited:
om det är botten du är ute efter så gör lågfarts bestyckningen enormt mycket bikeline har lågfartsmunstycken portning är okej högkompkolvar okej störreventiler utan att byta kammar mer tvekamt på en thruxton, jag gjorde i ordning en thruxton i höstas den match portade vi insugen på + städade upp i förbränningsrummet runt ventilerna monterade högkomp kolvar modifierade luftburken använde faktiskt original filter, pluggade avgasreningen monterade normanhyde pipor bestyckade lågfart + högfart samt justerade in luft / bränslet till exakt 3,5% på bägge burkarna den går snuskigt bra men man lär ju experimentera själv oxå det är faktiskt halva nöjet
jag monterade normanhyde´s 904cc kit problemet är bara att man lär fodra om cylindrarna men jag har en som fixade det åt mig om jag minns rätt ligger kompet på 10:5:1 det är så liten skillnad på pris mot bara högkomp kolvarHej, kommer du ihåg vilka kolvar du satte dit och vilken kompression?
Erich
jag har inga exakta siffror men på bonnevillen gör det ca 12 kusar på topp och en ökning av vridmomenten kommer ej ihåg exakt hur mycket men skillnaden är markant speedmastern blir även den mycket potentare har dock inga effekt siffror på denna men som sagt det beror väldigt mycket på hur nogrant man justerar hojenHej, vad blir effektskillnaden när man byter avgas, tar bort rening, bättre filter och dynajetkit?
Har någon dessa uppgifter i hk och nm till en Triumph speedmaster?
Mvh Daniel
det står bara hur du grundinställer förgasarna i böckerna resten är mer avanserad skruvning flotörnivån kan du se i boken hur man ställer in sedan skall den mätas upp med co mätare och ställa blandskruvarna så den har en co på min 3,5 och max 4,5 4,0 har jag tyckt funkat bäst sedan skall man byta både lågfart och huvud munstycken på en thruxton och ta bort pipen på luftburken flotörnivån ska om jag mins rät ligga på 17mm ca +- 1,5 men den ställer jag på exakt lika för att få full respons kolla även synkningen ang kedjespray så funkar vax bra glöm bara inte att göra rent kedjan emellanåtHejsan
jag är nybliven (maj 07) och nöjd ägare till en 06 blå thruxton som gått som demohoj hos Johans.
Den har nu gått 260 mil, varav jag kört ca 40 mil själv.
Den har pluggad luft injektor och andra dämpare.
Avgasrören har börjat bli blåtonade, något mer på ena sidan än andra.
Nu har jag läst alla inlägg om förgasar justering och blivit intressererad av att gör detta själv.
Men frågan är hur.
Och vad ska jag ge mig på i vilken ordning....
Är t.ex Haynes en lämplig handbok, eller kan du rekommendera ngt annat.
Vad är lämplig kedje smörja, jag har märkt att min skvätter en del.
Går det bra att använda sprejvax som väl inte skvätter alls.