Triumph Road Show 2013

Bansaie

New member
Med risk för att jag gör reklam för ett specifikt märke så skulle jag vilja slå ett slag för Triumph's årliga road show. Platser och datum hittar ni här;
http://www.triumphmotorcycles.se/triumphs-v%C3%A4rld/14886

Fantastiskt roligt att få tillfälle att prova flera olika hojar från en tillverkare. Jag önskar att flera tillverkare gjorde något liknande. Själv skulle jag t.ex. vilja få tillfälle att även testa några olika Ducati-modeller.

2006 var jag och en kompis till Avesta då Harley och Buell hade ett liknande arrangemang tillsammans men det är det enda provkörningsarrangemang jag kan komma på utöver Triumph årliga road show. Även det var fantastisk roligt. Jag var väldigt nära att skriva kontrakt på en Buell Ulysses efter det.
 
Last edited:

Bodensaren

New member
Hade varit kul att fara och titta på den nya Explorern, tyvärr går det inte då dom är ute mitt i veckan, arbetet tar för mycket tid
 

Bansaie

New member
Hade varit kul att fara och titta på den nya Explorern...
Jag provade den förra året. Väldigt trevlig hoj, massivt vrid och ett riktigt landsvägslok. Testade även på någon km grusväg och det kändes väldigt tryggt trots, eller kanske tack vare, att det är en så pass stor maskin. Gillar du den typen typen av hoj tycker jag definitivt att du ska testa den vid tillfälle.
Även Tiger 800 är riktigt trevlig även om jag personligen inte är inne på offroadhojar just nu. Jag har ägt både en Transalp och en DR-Z400 och skulle grusvägssuget bli tillräckligt starkt så är det inte otroligt att det i så fall kommer att stillas av en Tiger 800XC
 
Top