Triumph Explorer cxa -16

Kawasaki

New member
Hej.

Har någon annan Explorer ägare upplevt problem med varmgång vid ca +25 grader och uppåt vid kökörning,krypkörning.var en europasväng och då gick min väldigt varm, 1 markering kvar och fläkten gick, fick larm 1 gång. Ja det fanns kylvätska
I städer och på motorvägskö i tyskland
var till min service ställe och dom hade inte hört om det problemet och visste inte vad dom skulle göra, dom skulle kolla med Triumph.
 

TMax500

Member
Det skulle ju kunna vara helt i sin ordning... När det blir tillräckligt varmt så går kylfläkten igång. Det sker då och då på min trajja (ingen Explorer, en annan modell med mycke' kåpor som håller värmen kvar).

Men du har ju en 2016 års hoj - med garantier kvar - så det är bara att köra in till din återförsäljare och be dem kolla upp hojen.
 

Kawasaki

New member
Nä i sin ordning är det inte, den kan inte ska gå så varm som den gör fläkten startar i bit över normal och går konstant och den orkar knappast hålla nere temperaturen på motorn och 1 ggr så gick den så varm i top så den larmade.

På min förra Tiger 800 fanns inte dom problemen och vi var en Tiger 800 med på samma resa och han hade inga problem.

Tänker det finns flera Explorer ägare och temperaturen kan ju gå upp till 30 35 grader i Sverige så om någon fler har upplevt det.
 
Top