Trevlig artikelserie

Ducatista

New member
Tummen upp för den nostalgiska artikelserien som varit ett tag nu i Mc-Folket.
Hoppas den fortsätter ett bra tag till för det är kul att läsa om "den gamla goda tidens" knuttar och motorcyklar.
 

Tyrannosaurus

New member
Artikeln "Myggnätet vid Norrtull" vara en riktig höjdare som väckte gamla Sveavägsminnen till liv.

Fan vad kul vi hade, och jävlar vad kärringarna var sura när många körde med rensade rör.

Vi var ju inne nästan sju dagar i veckan och for runt som torra skinn till 3-4 på natten. Hur fan man orkade jobba vet jag inte. Jag tillhörde iofs inte "eliten" som nästan "bodde" på McD och bara körde "vilse" till Boge ibland, utan jag åkte en del på träffar, race och annat också.
 

klys

New member
artikelserie

Hej. Va kul att ni gillar serien. Jag kan lova er många sköna reportage av Birger Tommos. Jag vet att han redan har 4-5 nostalgiska historier att förmedla. Nästa har ni väl i brevlådan inom kort. Förresten, varför inte skicka förslag på uppslag eller annat, kanske lite hurrarop, till honom på birger@mc-folket.se
 

morsan

New member
Nja, Tomos eller Tommos har knappast något med mopeden eller hjälmen att göra :)
Om allt hade fungerat hade vi hetat Tomos nu, inte Andersson...
 

morsan

New member
Nja, Tomos eller Tommos har knappast något med mopeden eller hjälmen att göra :)
Om allt hade fungerat hade vi hetat Tommos nu, inte Andersson...
 
Last edited:

Birger Tommos

New member
Snarare Evertsberg väl? :)
Svärfar hette Tommos Erik Andersson...

Det finns Tommosfolk i Månsta precis utanför Älvdalen men personligen härstammar jag från Evertsbergs-Tommosarna. Finns visst en tredje Tommosgren oxå (Mora?). Släktskap mellan de tre kan tydligen inte påvisas, förlorar sig före kyrkböcker och annat men rimligen är väl hela bunten släkt. I evertsberg var några bössmeder, fast det vet såklart din svärfar.

Birger
 
Top