Hur gör man med falskskyltade fodon.
Inte ett helt ovanligt fenomen i och med vägtullarnas inträde.
Är det upp till ägare att bevisa sin oskuld då?
Eller är det en acceptabel risk att bli bötfälld eller värre för nåt man är helt oskyldig till.
Är det inte så att det ska bevisas att man är skyldig innan man straffas för något?
Hur gör ska man hantera följande ex.
Jag lämnar min mc till en handlare för försäljning (eller säljer själv för den delen).
Oftast kommer jag då att stå som ägare till någon köper min mc.
Troligen kanske det finns några som provkör innan dom bestämmer sig.
Inte bara kan, utan kommer bli problematiskt för mig som säljare att kunna bevisa vem som körde vid det aktuella tillfället.
Ord kommer att stå mot ord, betydligt bättre med en polis som (kandke) kan stoppa den SKYLDIGE på plats.
Fast polisens uppklarande procent på ATK skulle ju öka från 30 till närmare 100% om man införde ägaransvar.
Sen kanske vi kan strunta i att oskyldiga människor får problem för det händer förhoppningsvis inte mig utan bara någon annan.
Eller varför inte återinföra häxprocesserna.
Utpekad lika med skyldig och den som försker försvara den utpekade är också skyldig.
Knyt sedan en kvarnsten om halsen på den utpekade och kasta dom i det lokala vattendraget.
Sjunker dom är dom oskyldiga, frid vare över deras minne
Skulla dom mot förmodan inte sjunka då är dom definitivt skyldiga och ska därför straffas.
Plättlätt varför hålla på med en massa juridiskt tjafs.
Rättssäkerheten kommer kanske bli en aningens lidande, men hellre fälla än fria eller hur.
Det händer ändå bara andra, inte mig.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Inte ett helt ovanligt fenomen i och med vägtullarnas inträde.
Är det upp till ägare att bevisa sin oskuld då?
Eller är det en acceptabel risk att bli bötfälld eller värre för nåt man är helt oskyldig till.
Är det inte så att det ska bevisas att man är skyldig innan man straffas för något?
Hur gör ska man hantera följande ex.
Jag lämnar min mc till en handlare för försäljning (eller säljer själv för den delen).
Oftast kommer jag då att stå som ägare till någon köper min mc.
Troligen kanske det finns några som provkör innan dom bestämmer sig.
Inte bara kan, utan kommer bli problematiskt för mig som säljare att kunna bevisa vem som körde vid det aktuella tillfället.
Ord kommer att stå mot ord, betydligt bättre med en polis som (kandke) kan stoppa den SKYLDIGE på plats.
Fast polisens uppklarande procent på ATK skulle ju öka från 30 till närmare 100% om man införde ägaransvar.
Sen kanske vi kan strunta i att oskyldiga människor får problem för det händer förhoppningsvis inte mig utan bara någon annan.
Eller varför inte återinföra häxprocesserna.
Utpekad lika med skyldig och den som försker försvara den utpekade är också skyldig.
Knyt sedan en kvarnsten om halsen på den utpekade och kasta dom i det lokala vattendraget.
Sjunker dom är dom oskyldiga, frid vare över deras minne
Skulla dom mot förmodan inte sjunka då är dom definitivt skyldiga och ska därför straffas.
Plättlätt varför hålla på med en massa juridiskt tjafs.
Rättssäkerheten kommer kanske bli en aningens lidande, men hellre fälla än fria eller hur.
Det händer ändå bara andra, inte mig.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk