Trafikförsäkringsreformens svar 11/1

DearHunter

New member
Ja, fyy.....inte kommer det att bli billigare i framtiden.
Man diskuterar/( finns redan) bulleravgifter på andra transportslag. Det tror jag kommer att diskuteras för mc förr eller senare.
De är påhittiga..... :rolleyes:
 

BMW R90s

New member
Om jag inte missminner mig helt så hade faktiskt de borgerliga med detta i sitt valmanifest det året dom kom till makten. Jag läste om det och trodde att så jävla dumma kan dom väl inte vara att dom försöker genomföra det. Men oj vad fel man kan ha. De flesta partierna brukar ju lova en väldig massa under ett valår som dom aldrig håller sedan, tråkigt att dom höll kvar vid just detta löfte. Enligt hörsägen så hade sossarna diskuterat detta flera år tidigare men inte vågat genomföra det. Ibland kan det är bra att vara feg:p
Vänta bara! En stig har börjat trampas upp och den är snart är den
så bred att det på den kan framföras förfärande förslag:(
 

@nderz

New member
Vänta bara! En stig har börjat trampas upp och den är snart är den
så bred att det på den kan framföras förfärande förslag:(

Jodå, den risken finns ju alltid.
Från början diskuterades 200% skatt på trafikförsäkringen, i detta förslag fanns 70%, något som turligen var för mycket även det. Om det nu blir något av förslaget i framtiden så blir det förhoppningsvis lägre ändå.

Jag kan tänka mig en skatt på försäkringen, MEN då ska det även vara skatt på andra skadedrabbade aktiviteter. T.ex fotboll, hockey, ridning, innebandy ja listan går att göra väldigt lång. Samtidigt vill jag se att det jag betalar till landstinget, för att finansiera de skador dom inte längre behöver betala för, minskar. Men det kaske är en utopi.
I vilket fall som helst känns det skönt att förslaget är stoppat eller åtminstonde lagt på is ett tag.
 

Chopperbyggarn

New member
Jag är lite inne på samma bana som du, innebär detta att de ångrar steg 1:D:p:rolleyes: eller är det bara önsketänkandet från min sida?

cbf 500

Kan aldrig tänka mig att Alliansen eller Oppositionen kommer att dra tillbaks dom 32% skatt som steg 1 innebar..och det oavsett vad dom lovar innan valet.
Om det var lite stake i Alliansen så skulle dom dra tillbaks steg 1 innan valet och erkänna att detta inte var någon bra idé...tror att detta skulle gynna dom då åtminstonne ett par av dessa partier under flera årtionden har framhävt sig själva som dom mest Bil/MC vänliga av alla i riksdagen.

Anders.J
 
Top