Chopperbyggarn
New member
Har genomfört några resor utanför Europa och har ibland varit tvungen att köra helt oförsäkrat då det inte har varit praktiskt genomförbart att skaffa trafikförsäkring efter varje gränspassage och i dom fall jag har lyckats att få försäkring så har det ändå inneburit en hel del körning innan man har hittat ett försäkringskontor som har varit villiga att teckna försäkring (som man inte vet hur mycket den är värd om något skulle hända).
Om Gudarna vill oss väl så är tanken att om ca 5-10år ta med frugan på en ca 2år lång jorden runt resa på hoj över alla kontinenter med Afrika som första kontinent.
Finns det någon som vet om något försäkrings bolag som tecknar trafikförsäkring som täcker skade kostnader i alla jordens länder??
Fråga 2: Var kan jag få tag på en "Tull Carnet" som gäller i mer än ett år??
Dom jag har haft hittills har bara gällt i ett år och hojen har varit tvungen att vara tillbaks i sverige inom 1år.
Anders.J
Om Gudarna vill oss väl så är tanken att om ca 5-10år ta med frugan på en ca 2år lång jorden runt resa på hoj över alla kontinenter med Afrika som första kontinent.
Finns det någon som vet om något försäkrings bolag som tecknar trafikförsäkring som täcker skade kostnader i alla jordens länder??
Fråga 2: Var kan jag få tag på en "Tull Carnet" som gäller i mer än ett år??
Dom jag har haft hittills har bara gällt i ett år och hojen har varit tvungen att vara tillbaks i sverige inom 1år.
Anders.J