Tröttna på 800 kubik custom?

SuperRetard

New member
Hallå kamrater!

Helt ny här på forumet, och i mc kretsen överlag.

Står i glansdagarna för mc kort och custom köp. Mina funderingar är få men ack så avgörande, är inne på custom hojar i 30 - 50 tusen klassen och vet inte riktigt vad jag ska köpa. Tanken är den att jag ska börja lite lätt med teori nu (har redan börjat) och övningsköra hela denna sommar (2015) för att sedan våren 2016 göra uppkörning och skrivprov.

Har frågat runt lite bland bekanta och försökt leta lite på nätet huruvida man kommer att tröttna på en 800 kubikare custom eller inte. Jag var inne hos en mc butik och snackade lite custom och han menade på att en "nyare" 800 kubik tex yamaha var mycket rappare än en äldre 1600 tex kawa, stämmer detta? Och hur långt kan en custom hoj ha gått innan det klassas som "långkörare" och att det inte är värt att köpa den? Något speciellt man ska tänka på när man köper custom?

Min fråga: Om jag köper en 650 eller 800 kubikare som första hoj, kommer jag att ångra mig samma sommar att jag inte köpte en 1100 - 1600 kubikare? Jag är 1,84 lång och väger runt 90kg.

Vi snackare alltså CUSTOM och absolut ingenting annat. Hör gärna historier av de som kört de respektive klasserna.

Med vänlig hälsning, MattAttack

Alltså.. Bortsett typ Boss Hoss med 6L V8 finns det inte en customhoj i världen som är "rolig" eller "snabb", med andra ord skulle jag ledsna på vad som helst i den genren. Så vad menar du med "ledsna på" egentligen? En custom ska väl snarare vara "mysig" att glida runt på? Är det nåt man ledsnar på då är det väl dålig komfort eller konstiga (det finns bra också) vibrationer osv.
 
Top