Det här med träning utöver det man är tvungen att göra för att få körkortet, verkar för många vara onödigt. En av de bästa träningar jag varit med på gick på en gokartbana där det i första hand gällde att lista ut hur mycket man kunde lägga ner hojen. Det märktes tydligt att detta för många var lite otäckt. Tittar man på tv och se hojarna där med sina nerlägg i kurvorna så har vi en bit kvar. Att tordas kommer bara med övning. Det är inte farligt att lägga ner exvis en Honda Dominator, som ju har fotpinnarna ganska högt, så pass att stövelsulorna skrapar i asfalten. Har ju själv varit tvungen att i en undanmanöver att skrapa i sulan.
Samma sak gäller att kunna använda handbromsen även om det gäller grusväg eller ännu värre, sand på asfalt. Här gäller det ju att träna och åter träna.
Oavstt underlaget har du ju mycket bättre klipp i frambromsen än i bak. De som har låsningsfria bromsar kör ju mycket tryggare.
Du är ingen bra mc-förare bara för att du har ett körkort.
Träning kan faktiskt rädda livet på dig. Jag vet.
om vägen är för dålig, byt hoj
Samma sak gäller att kunna använda handbromsen även om det gäller grusväg eller ännu värre, sand på asfalt. Här gäller det ju att träna och åter träna.
Oavstt underlaget har du ju mycket bättre klipp i frambromsen än i bak. De som har låsningsfria bromsar kör ju mycket tryggare.
Du är ingen bra mc-förare bara för att du har ett körkort.
Träning kan faktiskt rädda livet på dig. Jag vet.
om vägen är för dålig, byt hoj