Touratech komfortdynor

Haavee

Member
Hej,
Har en Suzuki bandit 2010 med en som jag upplever det för mjuk sadel och funderar på att köpa en komfortsadel från Touratech,
jag hoppas att detta botar träsmaken vid långa etapper.Är det någon som har erfarenhet av dessa och vet om det ger en märkbar skillnad,
en sådan här sadel kostar ju 4500 kr så det vore bra med lite info från någon som provat dessa.
 

Ove 60+

Active member
Be om att få prova en vecka eller två innan du köper, alt. öppet köp. Med det priset bör det vara möjligt och det är nog inte möjligt för någon annan att säga hur din alldeles egna rumpa trivs på den.
 

BMW R90s

New member
Har köpt en till min BMW GS.
Har dock bara kört 5 mil med den så liite tidigt att ge omdöme.
Bara på den korta sträckan känns den dock mycket bättre än originalet.
 

OH-

Member
Jodå, jag tyckte nog deras sadel för BMW F800GS var ganska bekväm (det var en med ca 3 cm extra stoppning på förarplatsen).

Men. Hur stor förbättring man upplever beror ju på dels hur dåligt man trivs på den gamla sadeln, dels hur man "matchar" det Touratech säljer. F800GS:en är nu utbytt mot en R1200GSA och där kan jag omöjligt få samma förbättring för den originalsadeln passar mig bra. Samtidigt finns det förare som inte har nåt speciellt emot original F800GS-sadeln, själv hatade jag den och fattade inte hur BMW kunde godkänna ett sådant pinoredskap.
 

Haavee

Member
Touratech dynan gjorde skillnad alltså, hur pass mycket bättre blev det kunde du köra längre etapper?.Suzuki's orginaldyna ger en rätt bra träsmak vid långkörning 40 mil och uppåt och ju mer nedsutten den blivit så har pinan ökat.
 
Top