Toppbox till BMW R1150R

ardbeg74

New member
Hej!

Jag är på jakt efter en toppbox till min BMW R1150R. Den ska helst rymma två hjälmar och gärna gå att fästa på originalpakethållaren. Har försökt hitta någon lämplig men eftersom jag är novis på ämnet är jag minst sagt villrådig... Flera handlare säger att det inte går att fästa toppbox på BMW:s pakethållare. Är det någon som har ett bra tips på vad jag kan använda så blir jag SÅÅÅ tacksam!!
 
Last edited:
Hej
Nu kör jag inte en R1150R men väl en R1200GS och visst det är lite bökigt att montera.Jag köpte fyrkants aluprofil i 30*30mm som jag skruvade i pakethållaren för att den medföljande plattan till min Givi topbox skulle ha något hyffsat plant att fästa i.Problemet är att BMW har låtit design gå före funktion ibland.Ta en titt på www.louis.de dom för dom vanligaste boxarna.Det finns även adapterplattor så att en standard Givi box ska gå att fästa.Till min kostade plattan 70€ så jag valde att göra en egen konstruktion.Jag vet även att Hepco&Becker har andra typer av pakethållare som är byggda för att passa ihop med deras boxar.Kolla på www.hepco-becker.de .Deras produkter säljs av Touringbutiken och av louis.de
Fredrik
 
Top