Tjejkurs

fluffig

New member
Så även om du kör sport, kromsläde eller motard så kan jag garantera dig ett smil som nästan går runt hela huvudet och man bara längtar till "nästa gång".

Eller vad säger du fluffig?

Hej
Ja, jag kommer hem från BKK kurserna med ett leende som nästan går runt huvudet på mig.

Man lär sig enormt mycket på dessa kurser och både ålder och fordon skiftar i samma grupp. Det gör inget för man är ju där för att förbättra sin egen körteknik vilket man även gör. Även om man kör i en grupp så kan man själv anpassa sitt tempo samtidigt som man blir peppad av de andra i gruppen.

Kan de kan jag!

Vänta inte utan anmäl dig till en kurs jag lovar att du inte ångrar dig.
 

Sb.

New member
*Känns det bättre "första gången" att köra enbart med tjejjer?

När jag skulle köra min första bandag så var jag inte orolig över könet på deltagarna utan tänkte mer på antalet deltagare. Jag valde en bandag som var arrangerad av en liten klubb som jag visste brukade ha runt 45 deltagare, istället för en av de dagar där det är 60-100 deltagare.

Av alla er tjejjer som gått "tjejjkurs" vad tycker ni...?
*Var det de som fick er att boka kursen?
Jag har gått tjejkurser två ggr (en av gångerna på gocartbana)
Ena gången anmälde jag mig för att jag ville köra på den banan och andra gången för att det verkade vara en bra kurs och jag hade hört mycket gott om de instruktörer som skulle hålla kursen.
Jag hade jättekul, men jag har haft minst lika kul (om inte ännu roligare) på blandade bandagar/kurser.

Nu är inte jag nån bra måttstock för jag är inte rädd för killar. Jag gillar killar :D

Sålänge det finns tjejer som inte vågar köra tillsammans med killar så är det superbra att tjejkurserna finns! (men jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om alla osäkra nybörjar killar, även om dom kanske är en minoritet)
 

Ullis

Skoj på hoj!
Jag var med på den körningen som både Maciej & Yasha pratar om. Visst att jag har kört på bana innan, men inte i B&K-syfte.

Jag tyckte att det skulle vara kul att vara med på en tjejkörning, mest för att det var himla kul att träffa andra tjejer som kör. Vi är ju som alla vet lite färre än killarna. Det var mycket riktigt skitkul också, och det var en härlig stämning bland tjejerna :)

Dagen efter körde jag en sporthojskörning också, då med blandade kön. Hade lika kul där & lärde mej lika mycket som dagen innan. Inte märkte jag av någon stöddighet från någon kille och många utav oss låg på samma nivå.

Det var en förbannat kul helg med stor lärdom. Jag är på i år igen, kanske inte nödvändigvis tjejkörningen då den ligger på en fredag, men köra B&K på Gelleråsen, det ska jag göra :)

/// Ullis
 

Ducatista

New member
I Skåne har vi försökt med Tjejdag två gånger, men det höll inte ekonomiskt pga för få anmälningar (vi gick back ca 70.000). Annars hade vi mer än gärna fortsatt med renodlade Tjejdagar.

Men det finns en enkel lösning på problemet. I vart fall om du vill köra i Skåne.
Våra grupper är på 20 deltagare så om du lockar med dig 20 tjejkompisar ockuperera ni banan själva under körtiden och slipper "störiga killar som tar plats".

Vare grupp består dessutom delgrupper om 3-5 deltagare, så får du bara med dig så många tjejkompisar så kan ni åtminstonde få en egen minigrupp. :)

Till er tjejer som inte vill anmäla er till kurserna för att där finns killar som uppfattas kunna körar fortare: Jag har sett många expempel på när det varit tvärtom, även när tjejen varit nybörjare och killen van bankörare.:D
 
Top