Tips/förslag på hojar mellan 600-900cc utan kedja som passar kvinna under 160cm lång.

Svempa

Member
HEJ ALLA

Min hustru letar efter ny hoj som passar en kort tjej/kvinna. Under åren har hon huvudsakligen kört custom modeller; honda cm 400T, Suzuki mauruder vz800, Kawasaki Mean Streak 1500, Yamaha Virago 1100, Kawasaki vn 900 custom. Nu letar hon efter ev. annan typ av hoj som kan ta henne runt på hojresor (norge, sverige, europa), dagsturer, mc-träffar, rallyn mm. Hon funderar på något utan kedja och i 600-900 cc klasserna.

Hon/vi ser fram emot massor av tips som hon kan kolla under året.

STORT TACK PÅ FÖRHAND:)
 
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Honda ntv deauville 650 kanske kan vara ngt för henne? xj 900 är annat förslag.

Mvh

Amir
 

Syster-Tysk

New member
En otroligt bra hoj är BMW F800S / F800ST som dels är jättebillig i försäkring (runt 1500:- hel/hel) och drar runt 0.4l milen.
Den finns att få med låg sadel och borde passa henne.

Lycka till!
 

Pledians

New member
Honda 650 revere är föregångaren till deauville, och är rätt trevlig också, dock lite mindre touringanpassad.

Annars tycker jag att du ska ta en titt på CBX 600 E. Finns inte mycket dåligt att säga om den hojen, uppfyller de kraven du nämnt.

En äldre och udda men ändå pålitlig och praktisk hoj är Honda CX 500, har själv ägt en.
 

viktoria

New member
Hej,

Honda ntv deauville 650 kanske kan vara ngt för henne? xj 900 är annat förslag.

Mvh

Amir

På en XJ 900 kan det vara svårt att nå ner om man har korta ben (<80 cm). Jag är 170 lång och når precis ner med fötterna på min. Annars är hojen lättmanövrerad och bekväm.
/Viktoria.
 

Svempa

Member
Tack!!!

...för era fina tips! Jag (hustrun) har tittat på flera av de modeller ni tipsat mig om och resultatet blev... BMW f 650 CS Scarver -02!
Visserligen står jag med tåspetsarna i backen, men den är så otroligt lätt att köra, så jag tror det kan kompensera min underlängd.:D


Även jag, sven, tackar alla, Och Mathias det verkar som MC-Kompaniet har en lösning på "underlängds situationen" TACK.;)
 
Top