Vill dela med mig av en erfarenhet då jag skulle serva min hoj i våras. Jag ringde till Lingvalls motor i Gävle som är auktoriserade på Kawasaki för att få min KLE500 servad. Jag önskade ventilkontroll och ett vanligt oljebyte, samt byte av kylarvätska. Priset skulle enligt servicekillen bli 5500 - 6000 kr. Spontant kändes detta dyrt, vilket jag påtalade, men fick till svar att det var mycket jobb och att det tog lång tid att kontrollera ventilspelet. Jag ringde därefter till två andra MC-verkstäder i området och båda dem skulle ha 2500 kr för exakt samma jobb med exakt samma olja. Dessa var inte auktoriserade, men jag blev ändå upprörd på Lingvalls då jag kände att prisskillnaden var på tok för stor. Så jag ringde upp igen till Lingvalls, och då kunde dem göra jobbet för 3500 kr inklusive material dvs olja, filter och kylvätska. Detta gjorde mig nästan ännu mer upprörd, för vad hade hänt om jag accepterat det första priset på 5500 - 6000 kr? Jag blev en erfarenhet rikare och mitt råd till er som inte kan eller vill serva själv är att ringa runt och ställa verkstäderna mot varandra. Det kan finnas fina slantar att spara.