Ta hojen till jobbet

britt-mari

New member
Glöm inte att åka hoj till jobbet på måndag den 16:e juni. :)
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4342

Hej!
Jag har kört till och från jobb 9 veckor i sträck nu - det ska mycket till för att jag inte ska köra på måndag, som är min sista arbetsdag innan 8 veckors semester (är lärare!)! Då ska jag antingen vara sjuk eller så ska det åska, blixtra, blåsa orkan och ösregna!
Förhoppningsvis blir det många mc-turer i sommar!
Vänliga mc-hälsningar
Britt-Mari

Petra

Super Moderator
Hej!
Jag har kört till och från jobb 9 veckor i sträck nu - det ska mycket till för att jag inte ska köra på måndag, som är min sista arbetsdag innan 8 veckors semester (är lärare!)! Då ska jag antingen vara sjuk eller så ska det åska, blixtra, blåsa orkan och ösregna!
Förhoppningsvis blir det många mc-turer i sommar!
Vänliga mc-hälsningar
Britt-Mari

Äsch, jag hittar ju ingen "tummen upp" smiley. :D

Monica

New member
Yepp

samma här.....tar hojen till jobbet sen jag fick kortet för......hrmmm.....nu ska vi se......25 dagar sen :D

Marie

Banned
Jovars... 19 maj förra året var senast jag åkte bil i jobbsammanhang, och det enbart för att jag den dan behövde ha en mängd skrymmande utrustning med mig. Sedan dess har det enbart varit mc, även de gånger jag behövt släpa med både dator och skrivare (laptop och laserskrivare)

Bodil Larsson

New member
Ta hojen till jobbet!

Självklart blir det hojen till jobbet på måndag.. som jag brukar...:) om inte vädret blir helt för jäkligt förstås.. :eek:

jan-olovj

Active member
Det vete håken om jag sela på all utrustning för att köra max 3 minuter, får i så fall köra en omväg på några mil så att hojen åtminsone blir varm.:D

Jan-Olov

choken

New member
Klart som f.n att man har jour. Dessbättre går jag av till midsommar.
Kör försiktigt alla och visa att vi finns.

@nderz

New member
Är verkligen Ride to Work imorgon 16 juni och inte om en månad, dvs 16 juli?

I varje fall är det den 16/7 som organisationen Ride to Work propagerar för. http://www.ridetowork.org/

Eller så åker man alla dagar man kan! :)

Japp, 16 juni gäller för oss i Sverige, även om den egentliga dagen är 16 juli
I och med att juli en den stora semestermånaden som valdes 16 juni istället, vi (SMC) tror att det är fler som åker till jobbet i juni än i juli

Molgan

New member
Varje (arbets)dag borde kallas ride to work day enligt mig. Nu är hojen frisk så jag är med. :)

urmakarn

New member
klart jag ska ta hojen till jobbet har aldrig gjort det förr så de ska bli skoj!
jag har 20meter till garaget men bara 7meter till jobbet så jag brukar gå i vanliga fall*Ler*

Katarina

Helt okej
Jag körde hoj men jag såg inga fler?? Kände mig rätt ensam på vägen men jag har förstås hört en och annan mc på motorvägen susa förbi. :)

SGM

Moderator
Jag tog med bågen till jobbet idag, hade sällskap av en till, mötte en båge inne i Västerås, men mer än så var det inte.

Får hoppas man möter fler på väg hem senare idag. :)

/J

fwedewick

New member
Gjort mitt!

Japp, tog hojen till jobbet men jag tror att den får stå i ett par dagar nu.. Jag fick baktändning när jag startade den imorse och kicken "sparkade" ett hål i lädret i mina kängor och gav mig rejält ont.. Jag är i alla fall tacksam att jag hade rejäla skor så jag slapp slå sönder foten mer än svullen och ont.. Nu ser jag normalt rätt mycket hoj på vägen till och från jobbet och jag brukar köra sådär två-tre dagar i veckan så jag kan inte säga att jag märkte någon skillnad men det var kul i alla fall!
//F

Rubbe

New member
Japp, tog hojen till jobbet men jag tror att den får stå i ett par dagar nu.. Jag fick baktändning när jag startade den imorse och kicken "sparkade" ett hål i lädret i mina kängor och gav mig rejält ont.. Jag är i alla fall tacksam att jag hade rejäla skor så jag slapp slå sönder foten mer än svullen och ont.. Nu ser jag normalt rätt mycket hoj på vägen till och från jobbet och jag brukar köra sådär två-tre dagar i veckan så jag kan inte säga att jag märkte någon skillnad men det var kul i alla fall!
//F

E hojen lika gammal som huset? :rolleyes:

Du vet att det finns hojar med elstart nu för tiden, va?
cig.gif