Det är inte
defaitism Håkan det är realism och jag skall tala om varför. De här åkarna värdesätter inte våra nuvarande relativt liberala MC-regler. Detta eftersom de inte bryr sig om regler överhuvudtaget. Jag såg ett klipp där man på sommaren tokkörde en ombyggd skoter (snöskoter för er sörlänningar) mitt i centrala Stockholm.
En skoter får man inte köra på allmän väg oavsett behörighet på körkortet. Tror någon på allvar att de som gör det skulle ha några skrupler mot att köra utan skylt eller om vi leker med tanken totalförbud mot MC, köra i alla fall?
Jag har faktiskt börjat tvivla på att de är särskilt MC intresserade. Hojen är bara ett sätt att skaffa sin adrenalinkick, om inte hojar fanns skulle det vara något annat.
Anta att de lyckas förstöra för oss och orsaka nya restriktioner. Då flyttar de bara till skoter, fritidsbåt, [sätt in valfri lämplig aktivitet] och förstör för dem.
Det är allt detta som gör mig helt säker på att det aldrig kommer att ändra sig. Kurser med risk och attitydinformation i all ära, det biter inte på dem.