ljunganz
New member
Vindrutan på min nya DL650A kan monters i tre höjdlägen. Dock om man höjer den, så ökar glipan mellan vindrutan och kåpan, med ökande turbulens runt hjälmen som följd. Så tror jag i alla fall att det beror på, i alla fall för mig som sitter ganska högt i sadeln. Följdaktligen så monterade jag tillbaka rutan i det nedersta läget, som fungerar bäst för mig.
För att åka längre sträckor, så skulle jag vilja ha lite mer vindskydd bakom en kåpa, varför jag kikar på alternativ. Såg i en annan tråd att det finns andra kåpor att få tag på, så jag har börjat leta lite. Jag vill dock höra andras erfarenheter först, innan jag går vidare.
Jag kollade först in på Touratech webbshop, men hittade ingen frontkåpa där till min DL650A.
Däremot på Touringbutiken, så hittade jag kåpglas från både Givi (57cm) och MRA Vario Touring (41.5cm). Att Givi-glaset är bredare (48cm) än original-glaset, tror jag också är en fördel ur turbulenssynpunkt. Samtidigt så vill jag inte heller ha en större kåpa än nödvändigt. Som sagt, hur har andra V-Strom åkare gjort? Kör ni med originalrutan, eller har ni provat något annat? Erfarenheter?
För att åka längre sträckor, så skulle jag vilja ha lite mer vindskydd bakom en kåpa, varför jag kikar på alternativ. Såg i en annan tråd att det finns andra kåpor att få tag på, så jag har börjat leta lite. Jag vill dock höra andras erfarenheter först, innan jag går vidare.
Jag kollade först in på Touratech webbshop, men hittade ingen frontkåpa där till min DL650A.
Däremot på Touringbutiken, så hittade jag kåpglas från både Givi (57cm) och MRA Vario Touring (41.5cm). Att Givi-glaset är bredare (48cm) än original-glaset, tror jag också är en fördel ur turbulenssynpunkt. Samtidigt så vill jag inte heller ha en större kåpa än nödvändigt. Som sagt, hur har andra V-Strom åkare gjort? Kör ni med originalrutan, eller har ni provat något annat? Erfarenheter?