Stilpoliserna råd och tips

-ah

New member
Får man å det varmaste rekommendera en rejäl behandling av sadeln med Armorall?

Den blir fin&blank! :D

P-O Noren

New member
Får man å det varmaste rekommendera en rejäl behandling av sadeln med Armorall?

Den blir fin&blank! :D

Jo det kan jag bekräfta kör det på däcken varje år...:D

Har aldrig haft så hala däck som när jag började med det.

Brun utan sol skulle man prova, annars har jag ju den vackert pärlemorvita nyansen som är inne på huden redan.

Leif H..oj

New member
Om andra ska se att du är erfaren ska det väl vara lite slitage på mc-kläderna. Mitt tips är att skaffa lite bling bling som gör att alla fokuserar på din hjälm, då spelar det ingen roll att resten av utstyrseln är skämmig. Våga sticka ut lite i år. Finns massor av färger att välja så det ska väl finnas nåt till din mc-lack också. Kostar 19 US-dollar bara. Våga vara först nån gång! Med mohawkfrillan syns heller inte plastfolien som skyddar motivbilden. :cool:
mo7.jpg
mo8.jpg

Komplettera med detta som snyggar till nunan för 10 USD:
WNFM008_small.jpg

Bänkad o Klar

New member
Bäste P-O *vilsen*.

Om vi nu summerar alla välvilliga inlägg så tror jag du fått de bästa tipsen som någon överhuvutaget kan få.
Här på forumet finns stor kompetens som du märker, för att inte tala om den delikata & goda smaken, om än lite spridd, som du nu får ta del av.

Vore väl själve den (om du nu följer alla goda råd till punkt o pricka) att någon ens skulle tänka tanken att skratta åt dig.
Reaktionen ang. din "nya look" kommer helt klart att väcka uppseende vid korvmojjen, mc-träffar och hemma :cool:

Last edited:

Bänkad o Klar

New member
Tilägg:
Sen tror jag många med mig skulle vilja se vad det hela resulterade i, och, som en liten motprestation från dig (om än blygsam sådan) skulle det väl vara på sin plats med ett foto föreställande "den nya P-O looken". :cool:

swischmc

New member
Vi hade tillfälle att bevista en riktigt uppiggande show häromdagen, där vi på catwalken kunde beundra de senaste trenderna.
Till skillnad från förra året, verkar året mode skimra i gladsvart och muntergrått med lite chicka inslag på en och annan passpoal, som kan gå i limegrönt, då det gäller textilställen.
Skinnställ går i samma varma sommerkulörer och är då gärna uppiffade med lite flames eller tribes för att understryka den ungdomliga touchen.
Hjälmar skimrar i mattsvart eller silvergrått med väl placerade dödskallar och andra muntra symboler för livsglädje. Ett alternativ kan vara tokiga psykotiska waves i moderiktiga disharmoniska kulörer.
Överhuvudtaget är trendriktningen livsbejakande och årets plagg kan pryda vilken motorcyklist som helst, utan skillnad på ålder, kön eller kroppsform.

Så mitt råd, käre *vilsen* är att gå på en riktigt rolig shoppingrunda på lördag och uppgradera vårgarderopen till något piffigare än vad du har i din nuvarande kollektion.

BlondinAnders.

BlondinAnders! Nu får du sluta skriva så roligt. Jag får ont i skrattmusklerna. Eller i alla fall träningsvärk.

jeanette71

New member
Jag är bara så rädd att någon ska se att jag har gamla kläder.

Att jag har ett lidl ryggskydd. Jag har klippt av en gammal svart frisbee jag hittade på taket. Tejpat upp den med silvertejp så att lite sticker ut under tröjan på ryggen. Det ser ut som jag bär ett riktigt dyrt ryggskydd på det sättet. :p
(det stod Ivarson på frisbeen men med en tuschpenna blev det halvarsson)

Sommaren känns så mörk när jag inte har råd med senaste målningen på hjälmen...:D

Kan inte låta bli att skratta :)
Ser säkert urläckert ut! Hottaste vid korvmojjen!

Hampe

Skriver massor!
Vad gäller gamla kläder så trodde jag det var högsta mode nu.
Vintage eller vad det kallas...

Japp!

...meeen - bara om man köpt det nytt i butik som vintage!

Att plocka fram sina gamla paltor från decennierna som gått blir aldrig ballt nog: det måste vara retrodesignat.

Glöm att det gamla Jofama-stället med vita ränder på överarmen blir poppis igen - för att inte tala om AK-Motors "Rider" från åttiotalet. *fniss*

Det kostar att ligga på topp!

Hampe