Får man å det varmaste rekommendera en rejäl behandling av sadeln med Armorall?
Den blir fin&blank!
Vi hade tillfälle att bevista en riktigt uppiggande show häromdagen, där vi på catwalken kunde beundra de senaste trenderna.
Till skillnad från förra året, verkar året mode skimra i gladsvart och muntergrått med lite chicka inslag på en och annan passpoal, som kan gå i limegrönt, då det gäller textilställen.
Skinnställ går i samma varma sommerkulörer och är då gärna uppiffade med lite flames eller tribes för att understryka den ungdomliga touchen.
Hjälmar skimrar i mattsvart eller silvergrått med väl placerade dödskallar och andra muntra symboler för livsglädje. Ett alternativ kan vara tokiga psykotiska waves i moderiktiga disharmoniska kulörer.
Överhuvudtaget är trendriktningen livsbejakande och årets plagg kan pryda vilken motorcyklist som helst, utan skillnad på ålder, kön eller kroppsform.
Så mitt råd, käre *vilsen* är att gå på en riktigt rolig shoppingrunda på lördag och uppgradera vårgarderopen till något piffigare än vad du har i din nuvarande kollektion.
BlondinAnders.
BlondinAnders! Nu får du sluta skriva så roligt. Jag får ont i skrattmusklerna. Eller i alla fall träningsvärk.
Asch,
en liten litterär wheelie genom spalterna.
Jag är bara så rädd att någon ska se att jag har gamla kläder.
Att jag har ett lidl ryggskydd. Jag har klippt av en gammal svart frisbee jag hittade på taket. Tejpat upp den med silvertejp så att lite sticker ut under tröjan på ryggen. Det ser ut som jag bär ett riktigt dyrt ryggskydd på det sättet.
(det stod Ivarson på frisbeen men med en tuschpenna blev det halvarsson)
Sommaren känns så mörk när jag inte har råd med senaste målningen på hjälmen...
Egentligen får man inte klistra fast saker på hjälmen.
Vad ska man ha för något under mc-jackan?
Vad gäller gamla kläder så trodde jag det var högsta mode nu.
Vintage eller vad det kallas...