Stel organisation

F800ST

Member
Jag är bokad på Gelleråsen den 23/4, väntelista är aktiv. Ringde idag för att höra om jag kunde byta till den 24/4 då platser finns kvar, detta skulle innebära att en extra kursplats säljs den 23/4 på väntelistan.

Orsaken jag ville byta datum var att jag vill gå en gruskurs med Smc Värmland den 23/4, så även där skulle en plats säljas.

Men för att få byta var jag tvungen att avstå min inbetalda bokningsavgift och betala in en ny.

Så istället struntar jag i det hela och lägger grusplanerna på is tills nästa år.

Finner det väldigt stelt agerat att inte tillåta byte av datum på samma kurs utan att ta ut straffavgifter, särskilt när smc tjänar mer på att göra bytet. Men de finner 200kr mer värt att behålla än att sälja extra kursplatser för 3000kr.
 

TMax500

Member
Så du avstår hela gruskursen för att du inte får tillbaka din bokningsavgift på 200 spänn?
Vad står det i bokningsvillkoren (som du sannolikt godkände när du bokade)?
 

F800ST

Member
Så du avstår hela gruskursen för att du inte får tillbaka din bokningsavgift på 200 spänn?
Vad står det i bokningsvillkoren (som du sannolikt godkände när du bokade)?

Ja, jag kan ju inte vara på 2 platser samtidigt. Nästa gruskurs är i augusti efter det. Ett datum jag redan är uppbokad med annat så grus får bli nästa år.

Bokningsvillkoren ja, men jag ville inte avboka, bara byta datum, alltså vill jag inte ha tillbaka några pengar alls, jag vill slippa betala 200kr extra för att få byta datum, jag ville köra den 24 istället för 23. Om de flyttat mitt namn från listan märkt 23/4 till listan märkt 24/4 hade de sålt min plats den 23 till näste man i kö på väntelistan. De förlorar alltså nada och det handlar bara om att byta plats på en lista.
 
Last edited:

TripleKungen

New member
Jag är bokad på Gelleråsen den 23/4, väntelista är aktiv. Ringde idag för att höra om jag kunde byta till den 24/4 då platser finns kvar, detta skulle innebära att en extra kursplats säljs den 23/4 på väntelistan.

Orsaken jag ville byta datum var att jag vill gå en gruskurs med Smc Värmland den 23/4, så även där skulle en plats säljas.

Men för att få byta var jag tvungen att avstå min inbetalda bokningsavgift och betala in en ny.

Så istället struntar jag i det hela och lägger grusplanerna på is tills nästa år.

Finner det väldigt stelt agerat att inte tillåta byte av datum på samma kurs utan att ta ut straffavgifter, särskilt när smc tjänar mer på att göra bytet. Men de finner 200kr mer värt att behålla än att sälja extra kursplatser för 3000kr.

Hej

Vi vill inte vara en stel organisation och vi tittar på detta och ibland kan det bli lite fel. Självklart vill vi hjälpa dig utan att det blir några konstigheter.
Ta kontakt med kansliet igen så hjälper vi dig.

/Staffan
 
Top