Kawazaki z750 ny köpt förra året har typ kört 550km ingen service gjord än. Helt ny börjare med hoj så jag kanske gjort något dumt som jag inte ser.
Har haft hojen ståendes i garaget över vintern utan batteri. Batteriet har jag underhålls laddat så den ska vara fullt laddad. Jag var och montera den igår och när jag vrider om nyckel så går strömmen igång instrument panelen tänds och lampor osv men olja ikonen blinkar samt varningslampan. Start motorn försöker inte ens (neutral och stödet uppe).
Olje nivån borde inte vara ett problem hade inte tid igår så jag kolla inte det eller något annat direkt men känns ju skummt att oljan skulle blivit kass under vintern i varm garage. Den har full tank (stått över vintern)
Nu när jag skriver detta så tror jag inte kolla om killswitchen var igång eller inte men som sagt så tog varnings lampan min uppmärksamhet.
Kan det vara så att jag lyckades plugga ur något(säkringar mm sitter under sadeln där man monterar in batteriet) men varför det dyker upp som att det är fel på oljan fattar jag inte.
Som sagt start motorn försöker inte ens dra runt alls händer inget när man trycker på knappen.
Har försökt hitta något på nätet men det närmaste jag kommit till var att någon sa att man skulle nolla ECM efter att batteriet varit ur länge. Men det vet jag inte hur man ska göra och står inget i manualen om något sådant.
Ska gå och pilla på den idag när jag har mer tid men som sagt känns ju så där att inte få igång MC när det inte var några problem när man ställde av den.
Har haft hojen ståendes i garaget över vintern utan batteri. Batteriet har jag underhålls laddat så den ska vara fullt laddad. Jag var och montera den igår och när jag vrider om nyckel så går strömmen igång instrument panelen tänds och lampor osv men olja ikonen blinkar samt varningslampan. Start motorn försöker inte ens (neutral och stödet uppe).
Olje nivån borde inte vara ett problem hade inte tid igår så jag kolla inte det eller något annat direkt men känns ju skummt att oljan skulle blivit kass under vintern i varm garage. Den har full tank (stått över vintern)
Nu när jag skriver detta så tror jag inte kolla om killswitchen var igång eller inte men som sagt så tog varnings lampan min uppmärksamhet.
Kan det vara så att jag lyckades plugga ur något(säkringar mm sitter under sadeln där man monterar in batteriet) men varför det dyker upp som att det är fel på oljan fattar jag inte.
Som sagt start motorn försöker inte ens dra runt alls händer inget när man trycker på knappen.
Har försökt hitta något på nätet men det närmaste jag kommit till var att någon sa att man skulle nolla ECM efter att batteriet varit ur länge. Men det vet jag inte hur man ska göra och står inget i manualen om något sådant.
Ska gå och pilla på den idag när jag har mer tid men som sagt känns ju så där att inte få igång MC när det inte var några problem när man ställde av den.