OH-
Member
Svar till Jim med flera.Att gå ur NTF skulle vara en tillbakagång för SMC !
Bättre att vara kvar, bemöta, framföra vår vilja och våra åsikter inom NTF.
Vi når säkert bättre resultat att övertyga vår medpart NTF att vi Motorcyklister är här för att stanna och att vägarna också är VÅRA.
Att stanna i NTF kan vara det taktiskt bättre valet. För att vara drastisk vill jag dra ett parallellt exempel - i Sovjet var det taktiskt bättre valet att vara medlem i kommunistpartiet. Det finns en punkt där man får ta sin Mats ur skolan för att inte förvandlas till en liten skit.
Om vi stannar krävs ett oerhört starkt engagemang av massor av SMC-medlemmar runt om i landet. Vi måste "göra karriär" inom NTF. Hur många som verkligen orkar det (och kan behålla maten medan man gör det) undrar jag.
Det är nämligen inte så att NTF är en normal "förening". Den är konstruerad för att utföra ett arbete åt det politiska etablisemanget. Myndigheter och verk skall verkställa trafikpolitiken, NTF skall propagera för den politiskt fastställda enda sanningen.
Därför består NTF av en mängd mycket politiskt tunga men trafiksäkerhetsmässigt lättviktiga organisationer. Inga åkare, bilister eller motorcyklister tillåts "ta över", knappt ens ha inflytande. Inte som organisationer, märk väl, men i form av distriktsstyrelsemedlemmar och ombud på NTF "stämma" (eller vad dom nu kallar det) finns vägen in i maktens korridorer där man åtminstone kan skapa lite oreda genom att tala klarspråk, ifrågasätta och föreslå verkligt trafiksäkerhetsarbete.