Starkt jobbat, ordförarn

OH-

Member
Att gå ur NTF skulle vara en tillbakagång för SMC !
Bättre att vara kvar, bemöta, framföra vår vilja och våra åsikter inom NTF.
Vi når säkert bättre resultat att övertyga vår medpart NTF att vi Motorcyklister är här för att stanna och att vägarna också är VÅRA.
Svar till Jim med flera.

Att stanna i NTF kan vara det taktiskt bättre valet. För att vara drastisk vill jag dra ett parallellt exempel - i Sovjet var det taktiskt bättre valet att vara medlem i kommunistpartiet. Det finns en punkt där man får ta sin Mats ur skolan för att inte förvandlas till en liten skit.

Om vi stannar krävs ett oerhört starkt engagemang av massor av SMC-medlemmar runt om i landet. Vi måste "göra karriär" inom NTF. Hur många som verkligen orkar det (och kan behålla maten medan man gör det) undrar jag.
Det är nämligen inte så att NTF är en normal "förening". Den är konstruerad för att utföra ett arbete åt det politiska etablisemanget. Myndigheter och verk skall verkställa trafikpolitiken, NTF skall propagera för den politiskt fastställda enda sanningen.
Därför består NTF av en mängd mycket politiskt tunga men trafiksäkerhetsmässigt lättviktiga organisationer. Inga åkare, bilister eller motorcyklister tillåts "ta över", knappt ens ha inflytande. Inte som organisationer, märk väl, men i form av distriktsstyrelsemedlemmar och ombud på NTF "stämma" (eller vad dom nu kallar det) finns vägen in i maktens korridorer där man åtminstone kan skapa lite oreda genom att tala klarspråk, ifrågasätta och föreslå verkligt trafiksäkerhetsarbete.
 

Jim-Örebro

New member
Svar till Jim med flera.

Att stanna i NTF kan vara det taktiskt bättre valet.....
Om vi stannar krävs ett oerhört starkt engagemang av massor av SMC-medlemmar ...............
...........där man åtminstone kan skapa lite oreda genom att tala klarspråk, ifrågasätta och föreslå verkligt trafiksäkerhetsarbete.

Ja OH, du har rätt, fler SMCáre måste vara med på NTF-möten och INTE VARA TYST. Jag har provat på detta, men är inte den vältalande agigatör som behövs. Men jag vet att vi har många i våra led som är duktiga att argumentera. Hur får vi då just dessa personer att påta sig uppdraget att sitta med i NTF ?
 
P

Pingo

Guest
<SNiP>
Därför består NTF av en mängd mycket politiskt tunga men trafiksäkerhetsmässigt lättviktiga organisationer. Inga åkare, bilister eller motorcyklister tillåts "ta över", knappt ens ha inflytande.

Där rök min förhoppning om att NTF's styrelse kanske skulle föryngras och ta in mer sansade och omdömesgilla personer.

Då är det bara för SMC att inrikta sig på ett långvarigt skyttegravskrig med NTF. Vi behöver därför leta i våra led efter taktiskt och strategiskt skolade människor som kan planlägga och verkställa mediekampanjer till vår fördel. Det gäller liksom att ligga steget före. Vår egen styrelse har ju skött sig alldeles utmärkt men behöver kanske förstärkas med någon modernt skolad officer eller diplomat som vet hur slipsten ska dras.
 
P

Pingo

Guest
Där rök min förhoppning om att NTF's styrelse kanske skulle föryngras och ta in mer sansade och omdömesgilla personer.

Jag såg nyss orföranden för NTF i TV och hans ansiktsfärg har förändrats sedan i sommaras. Nu är han rödblommig som attan i ansiktet. Hoppas att det inte beror på spriten i alla fall. Trots allt är han nu på rätt väg till ättestupan.
 

realmailman

New member
Men om vi nu inte kan påverka NTF direkt borde vi kanske försöka påverka den andra organisationerna som ingår i NTF. Kan vi få dom att lyssna på våra argument kanske vi kan bli fler som kan komma till tals. Kanske fler organisationer som känner sig trampade på som vi kan samarbeta med. Bara en fundering så här i höst mörkret.

//Robban
 
P

Pingo

Guest
Ja, men funderingar att anställa en jurist till SMS tycks vara på G:)

En rutinerad skilsmässoadvokat som arbetat många år med djupa konflikter och som inte är harig av sig kan kanske vara det bästa alternativet. Dessa advokater har mycket bra känsla för taktik och strategi och är dessutom otroligt bra på att formulera sig i tal och skrift.
 
Top