.....stundar högtid när man kan plocka fram almenackan och välja bandagar ur utbudet![]()
Jag märker att jag gjort ett misstag. Jag skulle skrivit kursdagar istället för bandagar. Tack SMC för kursdagarna, jag tycker det är ett fulländat koncept.
Kanske mera kurser mitt i veckan![]()
Men kurserna i veckorna (fredag eller måndag) är väl de som inte har varit fulla? Eller har jag som vanligt missat nått?
Nu när man inte behöver göra repmånad längre borde man ju få några dagar per år för trafiksäkerhetsarbete kan man ju tycka![]()
Ni får skola om er; vi radiologer har 42 semesterdagar![]()
Problemet är inte riktigt antalet semesterdagar, problemet är att står det semester i kalendern så tycker min familj att den skall tillbringas med dem
Vi har nått på jobbet som heter arbetstidskonto (ingen aning varför), det använder jag för att smita iväg och vara instruktör. Men nu blev det lite mycket ot kanske....
Hur som så går vi nog alla och längtar tills utbildningsdagarna dyker upp i bokningssystemet och sen börjar den långa väntan till själva utbildningarna skall genomföras... Vad skulle man inte ge just nu för en dag med 25 grader och lite varm asfalt?![]()
Ni får skola om er; vi radiologer har 42 semesterdagar![]()
Fiifan.
Jag som tycker att alla som kan ta 4 veckor sammanhängande semester och aldrig jobbar helger är bortskämda.
Jag ska väl inte hårddra det. I verkligheten är det svårt att få ihop sommarschemat och bemanningen är den begränsande faktorn. Fem veckor sammanhängande semester under högsommaren är vad jag och mina arbetskamrater kan räkna med. Jag har en golftokig arbetskamrat som tar ut all sin semester under barmarksäsongen. Själv maxar jag faktiskt inte semestern även om det är skönt i sommarvärmen och kul att köra hoj. Jag gillar mitt jobb också och vill utvecklas i det.
Helg- och nattjourer kommer utanpå dagjobbet, så jag är inte bortskämd![]()
Fortfarande bortskämd. Jag har 2 veckor semester sammanhängande på sommaren, jobbar ofta 6-dagarsveckor och ofta mellan 9 och 19.![]()
Fortfarande bortskämd. Jag har 2 veckor semester sammanhängande på sommaren, jobbar ofta 6-dagarsveckor och ofta mellan 9 och 19.![]()
S1000RR: Jag ska sluta slapp och göra klart allt till 15.00 och stänga sen. Fiifan vad bra det blir.![]()
Nä, det tar nog inte så lång tid innan jag har obegränsad semester då.Jag tror inte du törs...