Snart.....

ezzo

New member
.....stundar högtid när man kan plocka fram almenackan och välja bandagar ur utbudet :rolleyes:

Med bandagar menar du EJ smcs kurser va?
För isf har du missuppfattat,
Vi bedriver kurser. Det är just därför vi har försäkringsbolagen med oss.
Försäkringar gäller inte på bandagar.
;)
//Ezzo

Ps.
Inte menat att låta snäppsig mot någon. Insåg att det jag skrivit kunde uppfattas så.
Vill bara belys att det är skillnad.
Givetvis ser även jag fram emot smc's kursutbud 2010.
 
Last edited:

Spiff

New member
Det är kanske inte så lätt att veta

Det är precis som Ezzo skriver utbildning vi sysslar med inom SMC även om det bedrivs på just banor.

Anledningen till att det är så viktigt att skilja på det som är en bandag med någon av de arrangörer som finns för detta är att vad det handlar om är fri körning på bana. Utbildningsmomentet är mycket litet eller noll.
Anledningen till att SMC använder banan som klassrum är att det där inte finns några mötande bilar eller hårda saker i vägen om det värsta skulle hända.
Att kunna bedriva utbildningen på "bilfritt" område är en otrolig förmån som vi är mycket rädda om.
 

superhawk

New member
Felåt

Jag märker att jag gjort ett misstag. Jag skulle skrivit kursdagar istället för bandagar. Tack SMC för kursdagarna, jag tycker det är ett fulländat koncept.
 

ezzo

New member
Jag märker att jag gjort ett misstag. Jag skulle skrivit kursdagar istället för bandagar. Tack SMC för kursdagarna, jag tycker det är ett fulländat koncept.

Du behöver inte be om ursäkt. Jag lovar att ingen av oss hade för avsikt att slå dig på fingrarna.
Detta är problemet med forum och skriven text. Man skriver något och tycker själv när man läser texten att det är solklart.
Ironi skämt mm försvinner om man inte lägger betoning på rätt ord osv.

För att förklara min "tillrättavisning"
Idag har vi försäkringsbolagen med oss. Dvs försäkringen gäller på våra kurser.
Detta är en förmån vi är rädda om och vi granskas hela tiden av försäkringsbolagen.
Vårt mål är att minska antalet mc-olyckor. Något som alla tjänar på.
Skulle det visa sig att vi inte lyckas med detta samt om vi har för mycket olyckor på våra kurser så mister vi förtroendet vi har från FB. Vi måste altså tydligt markera att vår verksamhet skiljer sig stort från en bandag

jag ber om ursäkt om jag slog sig på fingrarna. Det var inte alla tänkt så

-/ Ezzo
 

swischmc

New member
I vicke fall som helst så är det snart dax!!!
Vi är säkert många som hänger på låset - kurserna är populära. :D

Snart, snart, snart.... är det dags!
 

lime

Skriver inte
Kanske mera kurser mitt i veckan:rolleyes:

Ja, det skulle vi också vilja ha. Då är det lättare att få tider, men svårare att få instruktörer.

Jag tror att jag ska motionera till nästa årsmöte att SMC skall verka för att SMCs instruktörer får 5 extra, fullt betalda semesterdagar av sina arbetsgivare att användas för kurser och egen utbildning. ;)
 

Spiff

New member
Men kurserna i veckorna (fredag eller måndag) är väl de som inte har varit fulla? Eller har jag som vanligt missat nått?

Nu när man inte behöver göra repmånad längre borde man ju få några dagar per år för trafiksäkerhetsarbete kan man ju tycka :)
 

Monsterdiggaren

New member
Men kurserna i veckorna (fredag eller måndag) är väl de som inte har varit fulla? Eller har jag som vanligt missat nått?

Nu när man inte behöver göra repmånad längre borde man ju få några dagar per år för trafiksäkerhetsarbete kan man ju tycka :)

Ni får skola om er; vi radiologer har 42 semesterdagar :p
 

Spiff

New member
Ni får skola om er; vi radiologer har 42 semesterdagar :p

Problemet är inte riktigt antalet semesterdagar, problemet är att står det semester i kalendern så tycker min familj att den skall tillbringas med dem :D

Vi har nått på jobbet som heter arbetstidskonto (ingen aning varför), det använder jag för att smita iväg och vara instruktör. Men nu blev det lite mycket ot kanske....

Hur som så går vi nog alla och längtar tills utbildningsdagarna dyker upp i bokningssystemet och sen börjar den långa väntan till själva utbildningarna skall genomföras... Vad skulle man inte ge just nu för en dag med 25 grader och lite varm asfalt? :)
 

lime

Skriver inte
Problemet är inte riktigt antalet semesterdagar, problemet är att står det semester i kalendern så tycker min familj att den skall tillbringas med dem :D

Vi har nått på jobbet som heter arbetstidskonto (ingen aning varför), det använder jag för att smita iväg och vara instruktör. Men nu blev det lite mycket ot kanske....

Hur som så går vi nog alla och längtar tills utbildningsdagarna dyker upp i bokningssystemet och sen börjar den långa väntan till själva utbildningarna skall genomföras... Vad skulle man inte ge just nu för en dag med 25 grader och lite varm asfalt? :)

Jag försökte få Försäkringskassan att gå med på att jag VABar men dagiset vill inte skriva på eftersom barnet ändå var på dagis.

VAB skulle alltså stå för "Vård Av Bana". :D
 

Monsterdiggaren

New member
Fiifan.
Jag som tycker att alla som kan ta 4 veckor sammanhängande semester och aldrig jobbar helger är bortskämda.

Jag ska väl inte hårddra det. I verkligheten är det svårt att få ihop sommarschemat och bemanningen är den begränsande faktorn. Fem veckor sammanhängande semester under högsommaren är vad jag och mina arbetskamrater kan räkna med. Jag har en golftokig arbetskamrat som tar ut all sin semester under barmarksäsongen. Själv maxar jag faktiskt inte semestern även om det är skönt i sommarvärmen och kul att köra hoj. Jag gillar mitt jobb också och vill utvecklas i det.

Helg- och nattjourer kommer utanpå dagjobbet, så jag är inte bortskämd :)
 

Svampe

New member
Jag ska väl inte hårddra det. I verkligheten är det svårt att få ihop sommarschemat och bemanningen är den begränsande faktorn. Fem veckor sammanhängande semester under högsommaren är vad jag och mina arbetskamrater kan räkna med. Jag har en golftokig arbetskamrat som tar ut all sin semester under barmarksäsongen. Själv maxar jag faktiskt inte semestern även om det är skönt i sommarvärmen och kul att köra hoj. Jag gillar mitt jobb också och vill utvecklas i det.

Helg- och nattjourer kommer utanpå dagjobbet, så jag är inte bortskämd :)

Fortfarande bortskämd. Jag har 2 veckor semester sammanhängande på sommaren, jobbar ofta 6-dagarsveckor och ofta mellan 9 och 19.:p
 

S1000RR

New member
Fortfarande bortskämd. Jag har 2 veckor semester sammanhängande på sommaren, jobbar ofta 6-dagarsveckor och ofta mellan 9 och 19.:p

Om du kanske skulle försöka öka lite på jobbet, och inte bara gå å slöa så ska du nog se att även du kan få semester och gå hem i tid som vi andra.

Du e helt enkelt bara lat....






:D
 

Svampe

New member
Lime: Löneförmåner? Jag var ju tvungen att byta hoj, det är dyrt.:rolleyes:

S1000RR: Jag ska sluta slapp och göra klart allt till 15.00 och stänga sen. Fiifan vad bra det blir.:p
 
Top