SMC-Väst goes Gotland 2011!

janric

New member
Gotland och allt det där ...

Kursdagarna närmar sig. Ni som inte anmält er bör väl komma till beslut snart?;)

Vädret ser ut att börja stabilisera sig. Veckan efter midsommar ser ut att bli av det njutbara slaget. Det fortsätter säkert så.

Hur blev det med MC-gruppen förresten, Helena?


SÅ, då är tråden uppe igen.:)



P.S Man kan köra FJR med dubbla knäskrap! D.S.
 

-Chrille-

New member
Vi jobbar på det :)

Eftersom Geggamojja o Hera är såna fans till MCG kan jag meddela från säkra källor att MCG har ändrat sina åtaganden och kommer åka nonstop till Gotland efter Gelleråsen.... ;)

Det är nu alltså klart att MCG kommer att finnas på plats på Gotland och om det är något eller någon som kanske redan nu vet om att det behövs några speciella delar till "ön" eller behöver beställa däck på plats så maila gärna på info@mcgruppen.se eller titta närmare på www.mcgruppen.se

Vi syns på Gotland! ;)
 

janric

New member
Dubbla knäskrap

Hojen på bilden är en stor BMW, men jag antar att du menar att det funkar på din också :D

Jag kan skjutsa, så vet vi snart svaret...

Det var just för att övertyga mig själv om detta. Jag prova på? Njaeee ...:eek:


MCG - Saknar en snabbskruv till kåpa på min RVF. Kan ni fixa detta på Gotland?:rolleyes:
 

MarcinGo

New member
Däck

Hur är det med däck och MC-gruppen?
Har de med sig extra i fall att eller måste man beställa i förrväg?
 

Geggamoja

New member
Nån som har plats i bil för lite packning? Ser ut som jag kommer ha en spätta med mig så blir ingen plats för bagage ...

Från Stockholm då.
 

BennyC

New member
Lite OT men ändå aktuellt. Det klagas just nu en del på Gotlänningarna ang buskörningar och det verkar som fastlänningar som är där och kör bana får stå mest vid skampålen. Vi kör samtidigt som det är Almedals veckan och närmare hela sveriges regering kommer befinna sig på Gotland. Visst dom kommer inte vara vid banan utan i Visby men det öppnar sig ett tillfälle för Öborna att få bevisat, med höjdarna på plats, att "vi" hojåkare som åker dit kör som idioter. Låt oss motbevisa dom!

Inte nog med att alla politiker är där utan alla TV kanaler, Tidningar, halva sveriges poliskår. Att busköra under denna veckan är, enkelt utryckt, den värsta tiden på året ur MC kollektivets perspektiv men den bästa att visa oss från våran bästa sida.
 

janric

New member
Mycket bra Benny!

Lite OT men ändå aktuellt. Det klagas just nu en del på Gotlänningarna ang buskörningar och det verkar som fastlänningar som är där och kör bana får stå mest vid skampålen. Vi kör samtidigt som det är Almedals veckan och närmare hela sveriges regering kommer befinna sig på Gotland. Visst dom kommer inte vara vid banan utan i Visby men det öppnar sig ett tillfälle för Öborna att få bevisat, med höjdarna på plats, att "vi" hojåkare som åker dit kör som idioter. Låt oss motbevisa dom!

Inte nog med att alla politiker är där utan alla TV kanaler, Tidningar, halva sveriges poliskår. Att busköra under denna veckan är, enkelt utryckt, den värsta tiden på året ur MC kollektivets perspektiv men den bästa att visa oss från våran bästa sida.

Påpekandet förtjänar sin egen tråd både här på smc-sajten och Sporthoj tycker jag.

Hastighets-, övriga trafikregler och bullerbestämmelser ska efterlevas. Basta!!

Den som inte tar detta budskap ...


En tanke - om det kommer intresserade politiker till banan, hur agerar vi då?
 

e7danne

New member
Nu sitter vi i bilen på väg tillbaks till vardagen igen efter en alldeles, alldeles underbar långhelg på Gotland Ring. Ännu en gång har Gotland visat varför de har flest soltimmar i landet!

Fullsatt kurs och precis så instruktörstätt som vi hade hoppats på för bästa möjliga upplevelse och utbildning!
MC-Gruppen jobbade för högtryck med däckbyten, packboxar och snabblagningar med strulande hojar med mera. Fotografen tog över tio-tusen (!!!) bilder som finns att beställa via deras hemsida.

TACK till alla deltagare, instruktörer och resurser som hjälpte oss att göra detta till ett underbart arrangemang!

Vi ses på Gotland 2012!

PS. SMC Väst kan ni närmast träffa igen på Kinnekulle 19-20 Augusti då vi återigen kör en instruktörstät kurs av högsta kvalité!
 
Top