SMC tar avstånd från all form av sexuella trakasserier

Monica

New member
Det är med stolthet och glädje jag läser detta på sidan 18 i sista numret av MC-Folket!
Jag är ledsen att även inom denna organisation så förekommer sexuella trakasserier/övergrepp av människor, men jag är inte förvånad. Det förekommer inom alla samhällsgrupper och föreningar.

Det som gör mig så oerhört stolt och glad att jag tillhör denna organisationen, är ert TYDLIGA och SNABBA agerande! Det sker inte så ofta. För det mesta så tystas allt ner och så hoppas man att det glöms bort. Det har man inte valt att göra inom SMC. Här har man istället lagt korten på bordet och sagt som det är och agerat därefter. Dessutom har man valt att gå ett steg längre och tar nu fram en policy/handlingsplan. Detta agerande kan jag intyga blir en bekräftelse och lättnad för de som blivit utsatta för dessa handlingar.

TACK SMC!

Monica
stolt medlem nr 278189
 

Chopperbyggarn

New member
Mycket bra agerat SMC!

Mycket bra agerat SMC!
Ingen mäniska ska behöva bli utsatt för Sexuella Trakasserier/Övergrepp/eller diskriminering någonstans eller på något sätt i vårt avlånga land, allt sådant bör vara förpassat till historien för gott!!

Anders.J
 

Efoo

New member
Jättebra, men vem kollar att forumreglerna följs? Ingen tycker jag att det verkar som... Läs tråd Stressade mc-förare så färstär ni vad jag menar, obs hela tråden!
 

Avarage

New member
Jättebra, men vem kollar att forumreglerna följs? Ingen tycker jag att det verkar som... Läs tråd Stressade mc-förare så färstär ni vad jag menar, obs hela tråden!

Snacka om OT! Denna typen av påpekanden skulle passa MYCKET BÄTTRE här: http://forum.svmc.se/forumdisplay.php?f=28 eller via mail direkt till SMC´s kansli!

I relation till vad denna tråden handlar om och tar upp är synpunkten du har minst sagt bagatellartad!

Mvh!
// Niklas
 

phastas

New member
Jättebra, men vem kollar att forumreglerna följs? Ingen tycker jag att det verkar som... Läs tråd Stressade mc-förare så färstär ni vad jag menar, obs hela tråden!

Det var ju du som började med att konstatera att du hade lust att göra illa någon motorcyklist, och börjar man med ett sånt uttalande på ett mc-forum, så ska du nog se att de allra flesta känner sig träffade och tar illa vid sig - kanske inte ett personligt påhopp per se, men känslan var densamma, det var den iaf för mig.

Så det som skrevs om dig i den tråden..."den som går med i leken, får leken tåla!"
 

SuperRetard

New member
Jättebra, men vem kollar att forumreglerna följs? Ingen tycker jag att det verkar som... Läs tråd Stressade mc-förare så färstär ni vad jag menar, obs hela tråden!

Håll ditt gnäll till din egen tråd.. Förbannat oförskämt att ta upp det i en "riktig" tråd om ett seriöst ämne!
 

Efoo

New member
Håll ditt gnäll till din egen tråd.. Förbannat oförskämt att ta upp det i en "riktig" tråd om ett seriöst ämne!

Och det ska komma från dig dom var en av de som skrev personligt påhopp, Det kallar jag förbannat oförskämt.
 

Efoo

New member
Det var ju du som började med att konstatera att du hade lust att göra illa någon motorcyklist, och börjar man med ett sånt uttalande på ett mc-forum, så ska du nog se att de allra flesta känner sig träffade och tar illa vid sig - kanske inte ett personligt påhopp per se, men känslan var densamma, det var den iaf för mig.

Så det som skrevs om dig i den tråden..."den som går med i leken, får leken tåla!"

Ja och hur många gånger har jag inte bett om ursäkt för det då? Gjorde det tidigt i tråden, men det fortsatte iaf...
 

phastas

New member
Ja och hur många gånger har jag inte bett om ursäkt för det då? Gjorde det tidigt i tråden, men det fortsatte iaf...

Det enda sättet du kan få tillbaka lite respekt här på forumet, är inte att säga förlåt 1000 ggr för det du har gjort, utan vara med här i gemenskapen och ventilera dina åsikter på ett klokt sätt.
Jag är inte den smidigaste alls här på forumet, tvärtom, men när jag säger något kontroversiellt försöker jag göra det med glimten i ögat...och toleransnivån är vääääldigt högt här, hade de varit på ett annat populärt svenskt forum så hade du blivit uthängd med namn, bild, address och vilket fordon du kör bara för att man skriver nått sånt.
Så, let by gones be by gones, och fortsätt vara med här. Som sagt, det blir bara trist när alla tycker likadant, men man bör läsa igenom vad man skriver innan man postar det, mången gång har jag själv raderat vad som jag först skrev.

Och vem vet, om ett par år när du själv har lappen, hojen och friheten, så kommer du reagera som vi gjorde ;)
 

puttepj

New member
Efoo.

Jag får inte in i mitt huvud vad du är ute efter. Märker du inte själv vilken argumentation du använder. Du använder dina ursäkter som legitimerande att fortsätta tjafsa trots att du själv lade ribban för diskussionstemperaturen i ditt första inlägg.

Jag skall medvetet bli personlig så får vi väl se om moderatorerna anser att det är påhopp. Du ondgör dig över att någon anser att du bara är 29 och tar även det som någon form av kritik. Jag tycker du bär dig åt som 15, snarare än 29.

Jag har skrivit det förut och skriver det igen, du bör nog först och främst lära dig att välja dina krig, för tål du inte motargument, bör du nog först och främst inte provocera fram dem.

Sist men inte minst, att du inte klarar att skilja mellan allvarligt riktad kritik och skämtsam sarkasm som dessutom markeras med en tydlig smiley, det tycker jag är rent pinsamt.

Jag tycker du skall spendera några timmar på det här forumet och läsa i lite olika trådar, bilda dig en uppfattning vilket klimat som råder här. Du kommer att upptäcka att det finns alla sorters personer som skriver. Du kommer att hitta många forummedlemmar vars huvud intresse är att sticka ut, ha avvikande åsikter och många många gånger provocerande sådana.

Det är inte så farligt. Stora forum som samlar många medlemmar i olika åldrar och intresseområden, drar till sig både troll och de som trivs med möjligheten att få tycka till och säga det man aldrig skulle våga säga om man inte gömde sig bakom en diffus signatur.

Men vad som är rätt ovanligt, är trådskapare som först kastar ur sig ogenomtänkta och provocerande argumentationer och sen tar illa vid sig för att man möter motstånd.

Du skriver själv i tråden du refererar till att skrev ditt första inlägg i frustration. Det är bra, det visar på någon form av självinsikt. Men lägg då ner tjafset om dina ömma tår.

/putte
 

SuperRetard

New member
Och det ska komma från dig dom var en av de som skrev personligt påhopp, Det kallar jag förbannat oförskämt.

Men jefla edijit..

Skapa en ny, egen tråd där vi kan tjafsa om huruvida du sitter när du kissar eller inte..

Men kapa inte en tråd som behandlar nånting jävligt tungt som i högsta grad berör ett redan tungt fördomsbelastat kollektiv!
 

puttepj

New member
Men jefla edijit..

Skapa en ny, egen tråd där vi kan tjafsa om huruvida du sitter när du kissar eller inte..

Men kapa inte en tråd som behandlar nånting jävligt tungt som i högsta grad berör ett redan tungt fördomsbelastat kollektiv!

Men vänta nu.... Jag brukar ju skriva att jag uppnått åldern då man legalt får sitta och kissa. Insinuerar du något? ;)

Fast tillbaka till det seriösa i tråden.. Jag tycker också att inlägget i MC-folket kändes positivt. Inte upphåsat, utan rättframt uttalat. BRA.

/putte
 

Avarage

New member
Men kapa inte en tråd som behandlar nånting jävligt tungt som i högsta grad berör ett redan tungt fördomsbelastat kollektiv!

Ni är lika goda kålsupare allihop som fortsätter att föra en diskussion i denna tråden (inkl. jag också i och med detta inlägg) så ta åt er vare sig ni använder följande nick: "Efoo", "Phastas", "Hund" eller "puttepj".

Har ni inget vettigt att komma med som rör artikeln i Mc Folket senaste numret sidan 18 och som handlar om brott eller rent generellt som handlar om brott håll er borta från denna tråden!!! :mad:

Det är respektlöst mot trådskaparen som utryckte sin syn/tanke kring något som vi allihop bör vara delaktiga i (förebygga, bekämpa, stötta dem som behöver). Hur svårt kan det vara att fatta!!!?

// Niklas
 

Brumme

New member
Ni är lika goda kålsupare allihop som fortsätter att föra en diskussion i denna tråden (inkl. jag också i och med detta inlägg) så ta åt er vare sig ni använder följande nick: "Efoo", "Phastas", "Hund" eller "puttepj".

Har ni inget vettigt att komma med som rör artikeln i Mc Folket senaste numret sidan 18 och som handlar om brott eller rent generellt som handlar om brott håll er borta från denna tråden!!! :mad:

Det är respektlöst mot trådskaparen som utryckte sin syn/tanke kring något som vi allihop bör vara delaktiga i (förebygga, bekämpa, stötta dem som behöver). Hur svårt kan det vara att fatta!!!?

// Niklas


Kan inte annat än hålla med. Kan inte ni fyra byta MSN adresser med varandra och fortsätta er diskution där och lämna detta forum ifred.

Förlåt! Vet egentligen bättre än att mata trollen men dessa individer bör förpassas till sandlådan där dom kan gräva gropar åt varandra.
 
Last edited:

puttepj

New member
Kan inte annat än hålla med. Kan inte ni fyra byta MSN adresser med varandra och fortsätta er diskution där och lämna detta forum ifred.

Förlåt! Vet egentligen bättre än att mata trollen men dessa individer bör förpassas till sandlådan där dom kan gräva gropar åt varandra.

Ledsen att förlänga tråden/trådkapningen eftersom det är ett viktigt ämne, men... Jag tog åt mig av Averages kritik, jag är inte felfri om någon till äventyrs skulle tro det, men hade inte tänkt att kommentera det eftersom det är just fel tråd. Men hur tänkte du själv, när du postade?

Till ämnet vill jag dock tillägga, att jag tycker det är bra att SMC tar avstånd från alla sorters sexuella trakasserier. Det är viktigt i en medlemsförening som trots allt domineras av män. Det är också viktigt att man gör det på rätt sätt, vilket jag anser att man gjorde i MC-folket. Vad jag menar med det är att man trots allt skall hantera den här formen av händelser på ett pragmatiskt sätt och därmed inte skapar tabu-ämnen.

Jag tar mig friheten att skratta åt blondinskämt, hur låga de än må vara, just för att jag vet att jag inte sätter någon värdering i dem, utan ser dem som skämt och inget annat. Jag ser inte heller sex/porr, som något fult, men det är viktigt att det inte missbrukas eller används i någon form av trakasserier.

Just av den anledningen läste jag SMC:s klargöranden i MC-folket med en viss tillfredsställelse eftersom det gagnar alla i föreningen.

/putte
 

Scotsman

New member
Mycket bra agerat SMC!
Ingen mäniska ska behöva bli utsatt för Sexuella Trakasserier/Övergrepp/eller diskriminering någonstans eller på något sätt i vårt avlånga land, allt sådant bör vara förpassat till historien för gott!!

Anders.J

Jag håller fullständigt med både Monicas och Chopperbyggarens inlägg!! SMC ni är GULD värda. Tack!! :)
Med vänliga och tacksamma hälsningar,
Scotsman
 
Top