Nu kom det så äntligen ett svar svar från någon inom BKK.
Först vill jag givetvis ge en eloge till alla frivilligarbetare för deras insatser.
Det blir inga kurser utan er, det skall ni veta och det blir inga kurser utan oss betalande heller.
Jag har själv funderingar på att bli frivilligarbetare men har inte riktigt tiden än så jag får vara betalande ett tag till.
En liten sidostickare först bara:
Om jag inte fått fel gör mig så är BKK fristående från SMC men svarar inför SMCs ledningsgrupp.
Vad det innebär försäkringsmässigt har jag inte en aning om.
Tillbaks till kärnfrågan igen.
Tack Nicklas att du svarade, jag vet att det är helg och ni är lediga som alla andra.
Det är bara vi som inte har något liv som är inne och "gnäller".
Men jag vill väldigt gärna få reda på spelreglerna.
Du har givit ETT svar nu och det kan jag acceptera, att de som hjälper till får förtur.
Detta må vara självskrivet bland er men jag och fler visste det inte, lösning, mer information.
Men jag misstänker att det finns fler svar, mycket beroende på vad som hände på SH.
Lite historia.
SH-medlemmar med access till ett s.k. "privat forum" fick en möjlighet att förhandsboka.
Man tappade kontrollen på vem som hade access till det och det togs ner.
Instruktören skapade då en ny tråd som var läsbar för hela SH. Däri lästes typ "alla som ville fick boka".
Hur många detta var/är har jag inte en susning om, det kan vara 0 eller 1 person eller fler.
Det lutar åt fler eftersom:
vad gör det om ett fåtal personer som vill köra tillsammans på en BKK får möjlighet att boka tillsammans?
I tråden fick trådskaparen massor av frågor som antagligen var för jobbiga.
Det framgick inte heller att det gällde frivilligarbetare.
Till slut blev det outhärdligt för TS så det bads om hjälp.
Tråden togs helt enkelt bort. Mörkning kallar jag det för normalt så stänger
man tråden så inget mer kan kommenteras.
Där är mitt skäl till varför jag tror det finns fler svar.
Jag vill inte hela tiden hålla på och gissa men en kvalificerad gissning är att
ni inte har någon koll på/eller bryr er om hur många som förhandsbokas.
Ni är nog bara glada så länge kurserna blir fullbokade.
Så snälla Niclas, gör ett försök till att övertyga mig om ärligheten i denna hantering av förhandsbokningen
så här dagen innan stora bokningsdagen.