Smc rabatter

Bighoj

New member
Som medlem i Smc har man ju förmånen att få rabatt på resor,boenden mm.Hur är det egentligen med däckrabatt ? Varje gång jag handlar däck begär jag en prisuppgift,MEN när jag senare påpekar att jag också är Smc ansluten får jag alltid till svar-Rabatten är redan avdragen.Hur kan dom dra av rabatten innan dom ens vet att jag ska ha rabatt ? Det spelar alltså ingen som helst roll ifall man är med i Smc eller ej,priset är ändå detsamma.Detta luktar båg lång väg.Jag undrar om fler har liknande erfarenheter av Smc:s s k rabatter ?
 

KallP

New member
He! He!

Har själv den erfarenheten när det gäller mat , däck, boende
och fått svar jaahaa men det gäller inte längre ,Vadå Ha Ha!!!


Tjo från Klasse
 

Bighoj

New member
He! He!

Har själv den erfarenheten när det gäller mat , däck, boende
och fått svar jaahaa men det gäller inte längre ,Vadå Ha Ha!!!


Tjo från Klasse

Ha Ha thats the life tydligen.Det jag tycker är lite märkligt bara är att -Varför tar dom upp rabattställena i Smc boken när dom ändå inte gäller ? Detta har iofs inte med smc att göra,men en gång fick jag betala 2 kr mer för fika med Rastakort än vad det skulle kosta utan Rastakort:mad:
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Varje år omförhandlar jag samtliga centrala rabattavtal, d v s de som finns på denna sida. http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=155Distrikten handhar de lokala rabattavtalen på t ex fikaställen. Även lokala näringsställen hör av dig direkt till SMC och vill lämna rabatt. Innan de publiceras i SMC-Boken ska detta vara klart.

Däck är en bransch där jag varje år funderat på framtiden. Orsaken just den du beskriver. Man har redan rabatt på däck som överstiger vårt avtal, då utgår ingen annan rabatt. Samtidigt säger många i enkäter att just däck är en SMC-rabatt man använder sig av. Därför finns avtalen kvar.
 
Top